مشهد؛

نمایش تابلوی نقاشی نفیس و منحصر به فردی با عنوان «معراج»

تابلوی نقاشی نفیس و منحصر به فردی با عنوان «معراج» متعلق به دوره زندیه، درگنجینه هنرهای تجسمی، موزه آستان قدس رضوی، به نمایش گذاشته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جمشید امیریان مسئول گنجینه هنرهای تجسمی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: این اثر نفیس توسط محمد زمان هنرمند برجسته دوره زندیه با موضوع معراج پیامبرگرامی اسلام خلق شده است که از نظر هنری و تاریخی نفیس و منحصر به فرد می باشد.


وی با بیان اینکه 47 اثر نقاشی در سبك‌های مختلف از هنرمندان برجسته ایرانی و اروپایی در گنجینه هنرهای تجسمی نگهداری می شود افزود: در این گنجینه هنری آثار ارزنده ای از استاد کمال الملک نقاش معروف دوره قاجار ،تابلوهای نقاشی ارزشمندی از هنرمندانی نظیر مهدی سهیلی، استادرضا بدرالسماء، مهدی فرخی، رسول شفقتی، عباسعلی پورصفا و هنرمندان اروپایی نظیر ویلیام جیمز و بی دبلیولیدر در معرض دید عموم قرار دارد.

مسئول گنجینه هنرهای تجسمی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: درگنجینه هنرهای تجسمی آستان قدس رضوی علاوه برتابلوهای نقاشی، آثار ارزشمندی از هنر منبت‌کاری، قلمزنی و جُنده‌کاری روی مس از هنرمندان بنام مانند استاد حاج محمد اعتزازی، استاد محمدرضا توسلی گلپایگانی و مرحوم استاد حیدر نیکنام در معرض نمایش قرار دارد.

موزه آستان قدس رضوی با گنجینه‌های تاریخی و هنری منحصر به فرد، مانندِ قرآن و نفایس، هدایای مقام معظّم رهبری، تاریخ حرم رضوی، مدال، هنرهای تجسّمی، صدف، تمبر، اسكناس و سکّه، نجوم و ساعت، ظروف و سلاح و موزه تخصصی فرش و موزه مردم شناسی در صحن كوثرِ حرم مطهّر امام رضا علیه‌السلام واقع است و همه‌روزه پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی و هنری است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.