«ریتم و دف» از «مسعود حبیبی» منتشر شد

«مسعود حبیبی» نوازنده و مدرس پیشکسوت موسیقی ایرانی، سومین جلد از مجموعه هفت جلدی «ریتم و دف» را به همت مرکز موسیقی «بتهوون شیراز» منتشر و راهی بازار موسیقی کشور کرد.

«ریتم و دف» از «مسعود حبیبی» منتشر شدبه گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود حبیبی با اعلام اینکه هم اکنون سومین جلد از مجموعه آموزش «ریتم و دف» روانه بازار شده است، در این زمینه گفت: «پس از استقبال گسترده ای که از مجموعه آموزشی شیوه نوین دف نوازی تالیف بنده صورت گرفت، برآن شدم که مجموعه ای که از نظر علم امروز جهان بروزتر باشد را بنویسم و در انتخاب علائم تجدید نظر کنم و قطعات بیشتری در خلال آموزش ریتمها در اختیار علاقه مندان بگذارم. در ضمن از نظر راحتی و ساده شدن مراحل آموزش نگاه دقیقتری داشته باشیم. همینطور سه تا از قطعات آلبوم حماسه ایران زمین که در سال ۱۳۷۸ نوشته بودم را بصورت پارتیتور در این مجموعه بگنجانم که هدیه ای باشد به علاقه مندان. برای همین مجموعه ای را بنام «ریتم و دف» نوشتم که تدوین و تالیف آن بیش از ۱۵ سال طول کشیده و فعلا سه جلد از آن به چاپ رسیده که جلدهای بعدی نیز در شرف چاپ است. ناگفته نماند توزیع سراسری این مجموعه را مرکز موسیقی بتهوون شیراز مدیریت میکند.»
 
این نوازنده دف درباره انگیزه های خود برای انتشار این مجموعه موسیقایی بیان کرد: «هر روز کتاب های مختلفی در زمینه سازهای خارجی منتشر می شود، اما کمتر پیش آمده که معرفی سازهای ایرانی مانند تار، سنتور، دف و امثال اینها در قالب یک کتاب تالیفی در دسترس دوستداران موسیقی خارج از ایران قرار گیرد و این نکته بسیار ناراحت کننده ای است که همه وظیفه داریم بیشتر از اینها به آن توجه کنیم. من به این دلیل تصمیم گرفتم این مجموعه را علاوه بر نگارش فارسی به ۶ زبان زنده دنیا ترجمه کنم که ساز ایرانی در دنیا معرفی شود.»
 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار