اهواز؛

بازهم اهواز خاموش شد

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز از قطع مجدد برق مناطقی از اهواز به دنبال بارندگی یکشنبه شب و بامداد دوشنبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز، علی شکرخدایی، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیان کرد: از آنجا که گرد و غبار نشسته برای شبکه توزیع برق هنوز به کلی شست و شو داده نشده، بارندگی کم سبب اخلال در عبور جریان برق و به تبع قطع برق برخی مناطق شهر اهواز از جمله کیان آباد، پاداد و نقاطی از کیانپارس اهواز شد.

وی با بیان اینکه ماموران برق همچنان در حال رفع مشکل قطعی برق هستند افزود: استاندار خوزستان به اتفاق مدیران شرکت توزیع برق اهواز، شب گذشته و بامداد دوشنبه از برخی مناطق شهر اهواز که در خاموشی فرو رفته بودند دیدن کرد.

شکرخدایی اذعان داشت: گرچه با قطعی برق در برخی مناطق خوزستان و شهر اهواز ، مشکلاتی برای مردم به وجود آمده ولی فعالیت اداری و آموزشی در خوزستان در روز دوشنبه تعطیل نیست.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز دلیل این قطعی برق را شستشوی تجهیزات برق این مناطق ناشی از گرد وغبار چند روز پیش ذکر کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تعداد ترانس های برق، شستشوی مقره های برق در سطح شهر اهواز از حدود 2 هفته پیش آغاز شده که با شستشوی ترانس ها و تجهیزات برق، برخی مناطق شهر اهواز خاموشی اعلام می شود.

این مقام مسئول دلیل خاموشی را پدیده گردو غبار عنوان کرد و افزود: نشستن گرد و غبار بر روی ترانس ها و مقره ها به همراه رطوبت، موجب حالت عایق مانندی روی تاسیسات برق شده و موجب قطع برق می گردد.

علی شکر خدایی با بیان اینکه تجهیزات موجود در این شرکت مطابق با استاندارد بین المللی است گفت: بروز پدیده گردوغبار باعث آسیب رساندن به تجهیزات برق می شود که روند شستشو را کند و حجم کار را چند برابر می کند.

وی تصریح کرد: ماموران این سازمان در پی شستشوی کابل ها و تجهیزات،صبح یکشنبه مناطق کیانشهر، شهرک صنعتی شماره 2 ،میدان تره بار، شهرک حمل و نقل و چند منطقه دیگر اهواز خاموشی کوتاه مدت اعلام شد.

شکر خدایی اظهار داشت: در سطح شهر اهواز 13هزار دستگاه ترانس وجود دارد که برای شستشوی تجهیزات برق در شهر اهواز از خودروهای آتش نشانی شهرهای دیگر خوزستان نیز به کارگیری شد.

مه گرفتگی شدید روز شنبه 23 بهمن پس از گرد و غبار اخیر باعث قطع برق در 11 شهرستان شد که این مساله نیز موجب قطع آب در این شهرستان ها و تعطیلی مدارس و ادارات گردید.

قطع برق در روز شنبه گذشته، سبب تعطیلی همه فعالیت های عمومی و اقتصادی اهواز و 10شهر استان خوزستان شد و تولید نفت خام در حوزه شرکت بهره برداری شرکت نفت و گاز کارون را تا 760هزار بشکه در روز کاهش داد.

حمید چیت چیان، وزیر نیرو در نخستین گام از سفر خود 1 هزار میلیارد ریال برای اجرای راهکارهایی که منجر به قطع شبکه برق و همچنین خرید ژنراتور برای تاسیسات آب شهرهای استان اختصاص داد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.