کرمان؛

رتبه برتر یگان حفاظت راه و شهرسازی جنوب کرمان در رهاسازی اراضی متصرفی

فرمانده یگان حفاظت شهرسازی جنوب کرمان گفت: این یگان در سطح کشور حائز رتبه برتر در بخش رهاسازی اراضی متصرفی شده است.

رتبه برتر یگان حفاظت راه و شهرسازی جنوب کرمان در رهاسازی اراضی متصرفی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  مصطفی ابرهام فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و اعلام ستاد کل نیروهای مسلح ششم اردیبهشت ماه 95 با ایجاد یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی در منطقه جنوب کرمان با جایگاه سرتیپ دومی موافقت به عمل آمد.

وی بیان داشت: حفظ و حراست از املاک دولتی، پیشگیری از دخل و تصرف در اراضی دولتی، اجرای احکام قضایی، گشت شبانه‎روزی و ... بخشی از اهداف و مأموریت‎های یگان حفاظت است که تلاش می‎کنیم، آن‎ها را به درستی انجام دهیم.

ابرهام تصریح کرد: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی متشکل از فرمانده، کارکنان انتظامی، کارشناسان حقوقی و ضابطان قضایی است که پس از گذراندن دوره‎های آموزشی خاص وارد این مجموعه شدند.

وی با اشاره به اینکه تصرفات گسترده در منطقه جنوب کرمان اکنون به صفر رسیده است، افزود: این یگان به طور شبانه‎روزی در هفت شهرستان جنوبی کرمان در حال حفاظت و حراست از اراضی متعلق به بیت‎المال است و در این زمینه قاطعانه با هر فرد و گروهی در هر منصب و مقامی برخورد کرده و هیچ‎گونه مماشات و اغماضی در برخورد با تخلف‎ها صورت نمی‎گیرد.

ابراهام عنوان کرد: از اردیبهشت ماه تا دی ماه سال جاری حدود 16 هکتار و 702 متر مربع از اراضی دولتی به ارزش 41 میلیارد و 960 میلیون و 380 هزار تومان از اراضی دولتی منطقه جنوب کرمان رفع تصرف فوری شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان با بیان اینکه این عملیات‎ها با اجرای احکام قضایی و کیفری همراه بود، ادامه داد: طی ماه‎های آبان و آذر ماه حدود 11 هکتار از اراضی دولتی با ارزش ریالی 21 میلیارد و 670 میلیون و 500 هزار تومان در این منطقه رفع تصرف شده است.

وی ابراز داشت: در مجموع این یگان با اجرای 64 حکم بدون تأخیر، عملکرد مثبت در رفع تصرف فوری و پیشگیری از زمین‎خواری بالاترین نمره را در کارنامه یگانی ماهانه طی دو ماه متوالی آبان و آذر ماه در بین 31 استان از آن خود کرده و مقام برتر کشور را به دست آورده است.

ابراهام خاطرنشان کرد: از مردم منطقه جنوب کرمان درخواست می‎شود در صورت مشاهده هرگونه تصرف در اراضی دولتی بلافاصله مراتب را به صورت تلفنی در ساعات اداری با شماره 03443314628 و در ساعات غیر اداری با شماره 09137625792 به مأموران یگان اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به جلوگیری و رفع تصرف آن‎ها اقدام شود.

وی با توصیه به مردم این منطقه اذعان داشت: مردم در زمان خرید زمین در سطح شهرستان‎های جنوبی کرمان ابتدا باید اسناد مالکیت آن را به‎طور کامل رؤیت کنند و سپس با مراجعه به اداره‎های راه و شهرسازی و ثبت اسناد و املاک نسبت به استعلام موقعیت و برداشت نقاط UTM ملک توسط کارشناسان خبره اطمینان حاصل کنند.

ابراهام اضافه کرد: همچنین باید با رعایت تمام جوانب و مشاوره با افراد خبره مورد اعتماد نسبت به اینکه ملک و زمین جزو اراضی دولتی نیستند، مطمئن شوند و دقت کنند که در دام افراد فرصت‎طلب و کلاهبردار نیفتند و در نهایت اقدام به خرید کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان اظهار داشت: ما در تمام تجمع‎ها و جلسه‎های عمومی متعدد همواره نسبت به آگاه‎سازی مردم برای جلوگیری از گرفتار شدن ناخواسته در دام شیادان اقدام می‎کنیم و از رسانه‎ها نیز تقاضا می‎شود در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار