کرمانشاه؛

500شاکی در پرونده کلاهبرداری 18میلیاردی

فرمانده انتظامی استان از کشف کلاهبرداری 18 میلیارد ریالی در شهرستان جوانرود خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سردار "منوچهر امان اللهی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: به دنبال ارجاع یک مورد پرونده کلاهبرداری به عوامل پلیس آگاهی شهرستان جوانرود، پیگیری و رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: بر اساس اظهارات نماینده شکات، مدیرعامل و سه نفر از اعضای هیئت رئیسه شرکت  یکی ازتعاونی های مرزنشینان با وعده واگذاری اراضی، پس از جلب اعتماد و اطمینان مردم، از 500 شهروند جوانرودی کلاهبرداری کرده و متواری شده  ا ند.
این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: عوامل پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی طی هماهنگی با مقام قضائی، مدیرعامل و دو نفر از همدستان وی را در مخفیگاهشان دستگیر کردند، همچنین تلاش برای دستگیری نفر چهارم پرونده کماکان در دستور کار قرار دارد.
سردار امان اللهی خاطرنشان کرد: متهمان که 45 تا 50 ساله هستند در بازجویی های پلیسی ابتدا منکر بزه انتسابی شدند اما در برابر مستندات و ادله موجود، به جرم تحصیل مال نامشروع به مبلغ 18 میلیارد ریال از طریق کلاهبرداری و سوءاستفاده از 500 نفر از اهالی شهرستان جوانرود به بهانه واگذاری زمین اعتراف کردند.
وی با اشاره به اینکه متهم ردیف اول پرونده قبلاً به دلیل جرایم مالی دستگیر شده بود، افزود: سایر متهمان پیش از این سابقه کیفری نداشته اند، لذا جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی استان متذکر شد: تعاونی مورد بحث دارای مجوز قانونی بوده و برای فعالیت های تجاری در قالب واردات و صادرات کالا تأسیس شده است اما اعضای این شرکت تغییر رویه داده و اعمال غیر قانونی مرتکب شده اند، لذا هوشیاری و آگاهی مردم در این مورد می توانست مانع از وقوع چنین جرمی شود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار