حمایت وزارت ارشاد از طراحان مد و لباس

دبیر کار گروه ساماندهی مد ولباس کشور گفت : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هزینه ی طراحی الگوهایی را که به تولید انبوه برسد پرداخت می کند .

حمایت وزارت ارشاد از طراحان مد و لباسبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ حمید قبادی دانا دبیر کار گروه ساماندهی مد ولباس کشور در مراسم اختتامیه جشنواره مد و لیس ایرانی، اسلامی در قزوین گفت: توجه به تولید کالای ایرانی و استفاده از ظرفیت های داخلی از اهداف اقتصاد مقاومتی است و باید زمینه تولید طرح های برگزیده را با همکاری ارشاد و سایر نهادها بویژه نهادهای صنفی و بخش غیر دولتی فراهم کرد.

قبادی دانا با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه های مد و لباس اضافه کرد : در این نمایشگاه ها با الگوسازی و ارائه طرح های مختلف قدرت انتخاب مردم بیشتر می شود .

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به اینکه در قانون ساماندهی مد و لباس اسلامی و ایرانی که در سال ۸۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، لباس به عنوان یک محصول فرهنگی شناخته شد افزود: لباس یکی از مهمترین رکن های فرهنگی هر کشور است که در ایران با ارزش های دینی و ملی آمیخته است .

اسکندری نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  هم در این مراسم گفت: با تلفیق فرهنگ غنی اسلامی و هنر اصیل ایرانی می توان الگوی مناسب پوشش را در جامعه ارائه داد .

اسکندری نژاد اضافه کرد: الگوهای ارائه شده در این جشنواره کافی نبود و همه ی گروه های سنی را پوشش نمی داد .

وی همچنین گفت: حجم الگوها و طرح های تولیدی پاسخگوی سیل عظیم مطالبه کنندگان نیست و جای لباس مردانه در این نمایشگاه ها خالی است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: بضاعت قزوین در ارائه الگوها زیاد است چرا که قزوین صاحب ۵ مکتب هنری است که برای طراحی و تولید الگوهای مناسب می توان به مکاتب نگارگری، خوشنویسی و نقاشی مراجعه کرد .

بید خام مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هم در این مراسم به استمرار برپایی چنین نمایشگاه هایی تاکید کرد و گفت: برپایی این نمایشگاه ها زمانی موثر است که طرح های برگزیده به تولید انبوه برسد و تولید کنندگان از این طرح ها استقبال کنند .

وی افزود : مد و لباس در کشور ما تبدیل به صنعت نشده است .

بیدخام گفت: لباس های وارداتی بازار را پر کرده است که تولیدات خارجی هم با فرهنگ ما مغایرت دارد .

در اختامیه جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی - اسلامی از برترین های این جشنواره در بخش های طراحی و دوخت مانتوی اجتماع و مجلسی تجلیل شد.

دومین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی - اسلامی ۱۱ تا ۲۴ بهمن در نگارخانه محصص قزوین برپا شد .

در این نمایشگاه ۵۱ اثر از ۳۲ هنرمند در بخش طراحی لباس و دوخت مانتوی اجتماع و مجلسی به نمایش درآمد.
 
انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار