ساری،

بهره برداری 50 پایگاه امداد و نجات جاده ای تا اردیبهشت آینده

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از افزایش شمار پایگاه های امداد و نجات کشور به 550 پایگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مرتضی سلیمی در آیین افتتاح نخستین پایگاه امداد و نجات کوهستان مازندران در رینه آمل با بیان اینکه هم اکنون بیش از 500 پایگاه در جاده های بین شهری فعال است، گفت : 50 پایگاه امداد و نجات جاده ای در حال ساخت تا اردیبهشت سال آینده بهره برداری می شود .

وی افزود : در روزهای منتهی به پایان سال و عید نوروز و نیز مسافرت های تابستانی هموطنان تعداد پایگاه های جاده ای و شهری ثابت و سیار به حدود 1400 پایگاه خواهد رسید .

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد : فعالیت های نوروزی گروههای امداد و نجات و داوطلبان هلال احمر سراسر کشور از 25 اسفند آغاز خواهد شد و تا 15 فروردین سال 96 ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه ، افتتاح پایگاه امداد و نجات کوهستان در شهر رینه لاریجان آمل برای امداد رسانی سریع به کوهنوردان قله دماوند ضروری بود ، گفت: این پایگاه به عنوان مرکز توان افزایی و آموزش های تخصصی امدادرسانی کوهستان و بهره گیری از نیروهای آموزش دیده در حوزه های مختلف امدادی است.

سلیمی همچنین به تشکیل تیم های واکنش سریع امداد در همه استان های کشور اشاره کرد و گفت : در مراکز استان ها 15 و در شهرستان ها 9 عضو به عنوان اعضای تیم واکنش سریع فعالیت می کنند.

سلیمی همچنین با اشاره به فعالیت بیش از 60 هزار امدادگر در کشور افزود : در قالب طرح های سازماندهی ، حدود 50هزار تن از امدادگران ساماندهی می شوند .

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.