سنندج؛

هشدار مدیریت بحران در خصوص ورودسامانه بارشی به کردستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با اشاره به آغاز بارش ها از عصر امروز گفت: تمام دستگاه ها برای امداد رسانی بایدآمادگی لازم راداشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آرتیکاس اقبال مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی از عصر و اوایل شب یکشنبه 24 تا روز پنجشنبه 28 بهمن به صورت متناوب سامانه ای از هوای ناپایدار و بارشی استان را تحت تأثیر قرار می دهد.

به گفته وی، در این مدت بارش ها در اوایل فعالیت سامانه به شکل باران و برف و به تدریج به شکل برف ریزش می کند و میزان بارش تراکمی چند روزه قابل ملاحظه است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با بیان اینکه در نقاط مرتفع کولاک، برف، مه و کاهش دید پیش بینی می شود، افزود: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه سرعت وزش باد نیز افزایش می یابد و امکان اختلال تردد در جاده ها و گردنه ها و نواحی شهری و روستایی در این روزها دور از انتظار نیست.
اقبال گفت: با توجه به پوشش برف فعلی و اتفاق بارش ها در روزهای آینده در نقاط بهمن خیز استان، وقوع پدیده بهمن دور از انتظار نیست ومسافران، کولبران و کوهنوردانی که قصد تردد در این روزها را دارند باید به هشدارهای داده شده و
نسبت به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند.
وی با بیان اینکه این اخطاریه ها به همه دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و دستگاه های خدمات رسان ابلاغ شده است، گفت: دستگاه ها باید تمهیدات و اقدامات لازم را در این خصوص اتخاذ کنند.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 170 میلیمتر بارندگی در استان کردستان به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.