گیلان؛

کشف لاشه یک رأس گراز در شفت

لاشه یک رأس گراز، پرندگان وحشی و اسلحه قاچاق در شفت کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت با اعلام این خبر گفت: با عملیات مشترک یگان حفاظت محیط زیست و پلیس امنیت این شهرستان، لاشه یک رأس گراز و پرندگان وحشی و اسلحه قاچاق کشف و ضبط شده است.

رضا زمانی افزود: لاشه یک رأس گراز، 2 قطعه مرغابی، یک قطعه خوتکا، 4 قطعه پرنده توکا از 3 نفر از شکارچیان متخلف منطقه به همراه یک قبضه اسلحه قاچاق و یک قبضه اسلحه تک لول با عملیات مشترک یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت و پلیس امنیت نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش و همکاری همیاران محیط زیست در یکی از روستاهای شهرستان شفت یگان حفاظت محیط زیست با همکاری پلیس امنیت این شهرستان، پس از جمع آوری اطلاعات تکمیلی و ردیابی محل های اختفاء گونه های شکار شده و آلات و ادوات شکار، با هماهنگی مرجع  قضائی شفت در یک عملیات غافلگیرانه موفق به کشف این موارد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: با توجه به اینکه شکار هر گونه جانوران وحشی اعم از پرندگان و پستانداران در حال حاضر ممنوع است بنابراین عمل نامبردگان جرم محسوب شده و براساس قوانین شکار و صید و قانون مجازات اسلامی جهت طی مراحل قضائی تشکیل پرونده شد.

زمانی افزود: مبلغ ضرر و زیان یک رأس گراز 8 میلیون ریال، مرغابی و خوتکا هر کدام یک میلیون ریال و هر قطعه توکا 2 میلیون ریال است.



انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.