یزد؛

برگزاری مسابقات ملی کشتی پهلوانی دانش آموزان در یزد

مسابقات ملی کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای دانش‌آموزان در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ عباس دهقانی معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد میزبان هشتمین دوره مسابقات کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای دانش‌آموزان کشور است، گفت: این مسابقات از 28 بهمن تا 2 اسفند در یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجتمع آموزشی و تحقیقاتی ملاصدرا یزد میزبان این مسابقات است، افزود: در این دوره از مسابقات، تا به الان حضور 18 استان و 250 ورزشکار دانش‌آموز قطعی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه فرهنگی که بر این ورزش حاکم است، می‌توان بستر آن را در ورزش دانش‌آموزی نهادینه کرد و اگر بخواهیم ریشه‌های این ورزش مهم پایدار شود، بهترین محل در بین دانش‌آموزان و مدارس است.

دهقانی تصریح کرد: ممکن است بسترها و زیرساخت‌های این ورزش در مدارس فراهم نباشد، به همین دلیل می‌توان ورزش زورخانه‌ای را در قالب کانون‌های ورزشی خارج از مدارس، در در بین دانش‌آموزان فعال کرد.

وی با تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ ورزش و تحرک در بین دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: در آینده یزد بتواند صاحب یک زورخانه ویژه دانش‌آموزان باشد.

دهقانی گفت: در حال انجام هماهنگی‌های لازم با صدا و سیمای مرکز یزد هستیم که در صورت امکان مسابقات کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای دانش‌آموزان به صورت مستقیم از شبکه تابان یزد پخش شود.

دهقانی اظهار کرد: آموزش و پرورش در چند سال گذشته بیشتر به سمت ورزش‌های درون مدرسه‌ای رفته و طراحی المپیاد درون مدرسه‌ای هم در راستای توسعه این ورزش‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: سیاست آموزش و پرورش به این سمت رفته که علاوه بر درس تربیت بدنی، ساعت‌های مکمل اضافه‌تری را برای تحرک و توجه دانش‌آموزان به ورزش در نظر بگیرد تا دانش‌آموزان از بی‌تحرکی به سمت اضافه وزن و بیماری‌های غیر واگیر سوق پیدا نکنند.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: هر مدرسه‌ای که بتواند حتی یک رشته ورزشی را با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد فعال کند، می‌تواند کانون‌های درون مدرسه‌ای را برای خود و مدارس نزدیک خود ایجاد کند.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار