ساری،

رونمایی از فراخوان جشنواره مطبوعات

فراخوان جشنواره مطبوعات در مازندران رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: فراخوان جشنواره مطبوعات در حاشیه نمایشگاه رونمایی می شود.

عباس زارع در جلسه هم اندیشی مدیران مسئول روزنامه ها و هفته های استان و نمایندگی روزنامه های سراسری، گفت: سرپرستان و نمایندگی های روزنامه های سراسری بایستی برای راه اندازی دفتر نمایندگی در استان اقدام تا مجوز های لازم را از سوی ارشاد اخذ کنند.

وی با اشاره به عملکرد سال ۹۴ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش مطبوعات، گفت: با همکاری معاونت مطبوعات وزارت ارشاد، دوره آموزشی خبرنویسی، گزارش نویسی و شیوه نگارش فارسی برگزار شد و برگزاری این دوره های تداوم می یابد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: در ۱۷ مرداد ماه سال گذشته جهت تکریم مقام خبرنگار، ستادی با همین عنوان تشکیل و هفته خبرنگار گرامی داشته شد.

زارع از برگزاری نمایشگاه مطبوعات استان از ۲۶ لغایت ۲۹ بهمن ماه در ساری خبر داد و گفت: امسال در حاشیه برپایی نمایشگاه مطبوعات ، فراخوان جشنواره مطبوعات هم رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به هدیه استاندار به مناسبت روز خبرنگار، گفت: هدیه روز خبرنگار برای هر نفر ۲۵۰ هزار تومان است که قرار است در طی دو نوبت به حساب خبرنگاران رسانه های دارای مجوز که از طی لیستی از سوی رسانه های خود معرفی شدند ، واریز شود.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: هدیه ۴۰۰ خبرنگار استان هفته آتی به حساب آنها واریز می شود و مابقی هم در مرحله بعدی واریز خواهد شد.

زارع با اشاره به اینکه در مازندران از ۹۴ روزنامه سراسری دارای نمایندگی در استان، ۴۰ روزنامه پروانه فعالیت دریافت کردند، گفت: در مازندران، ۸۹ پایگاه خبری دارای مجوز، ۹ روزنامه محلی ، ۴۱ هفته نامه ، ۲۳ دو هفته نامه ، ۳۴ ماهنامه ، ۲ دو هفته نامه ، ۲۹ فصل نامه، ۹ دو فصل نامه، یک سالنامه و ۱۶ خبرگزاری فعالیت می کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.