اصفهان؛

تشخیص به موقع سرطان، درمان و بهبود کامل آن را به همراه دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: تشخیص به موقع و زود هنگام سرطان، درمان آسان و امکان کنترل و بهبود کامل آن را به همراه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر سید علیرضا مروجی در این راستا گفت: سالیانه هزاران مورد ابتلا به سرطان در ایران و میلیون ها مورد در جهان رخ می دهد به طوری که 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری و درمان هستند.

وی، عوامل بروز سرطان را شامل مصرف دخانیات، کم تحرکی، اضافه وزن، تغذیه ناسالم، عفونت ها، اشعه ماوراء بنفش و نورخورشید، استرس ها و فشارروانی عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با تاکید بر اینکه بی تحرکی مشکلات زیادی را برای ما به همراه دارد، تصریح کرد: بی تحرکی به میزان بسیار زیادی نه تنها احتمال ابتلا به

سرطان را در افزایش خواهد داد بلکه زمینه ساز بیماری های قلبی و عروقی، فشارخون بالا، دیابت و اضافه وزن می شود.

وی، با اشاره به اینکه آمار ها نشان می دهد 35درصد افراد 15تا 64ساله هیچ فعالیت فیزیکی ندارند، ادامه داد: فعالیت بدنی و ورزش علاوه بر تاثیر مستقیم در کاهش بروز سرطان ها از افزایش وزن جلوگیری می کند.

دکتر مروجی تاکید کرد: همچنین فعالیت بدنی می تواند در آرامش روانی، کاهش استرس و بهبود خلق نقش موثری داشته باشد.  

معاون بهداشتی دانشگاه در پایان یادآور شد: پس بیایید  همه با هم به پویش ملی مبارزه با سرطان بپیوندیم و همه در راه پیشگیری از این بیماری گام برداریم.

این گزارش حاکیست: این همایشی ورزشی به مناسبت هفته پویش ملی مبارزه با سرطان به همت مرکز خدمات جامع سلامت قمصر و با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه و شورای اسلامی، کانون فرهنگی امام حسن (ع)، بسیج و مشارکت گروه لبخند قمصر در سالن ورزشی آزادی این شهر برگزار شد.

برپایه این گزارش در این همایش ورزشی که به حمایت از بیماران سرطانی برگزار شد، تیم فوتسال مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه با تیم فوتسال لبخند قمصر یک مسابقه دوستانه برگزار کردند.

لازم به ذکر است در پایان این همایش جوایزی هم به شرکت کنندگان در این پویش اهدا گردید.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.