معاون وزیر جهاد خبر داد:

هنوز وزارتخانه ای مسئولیت تنظیم بازار را به گردن نگرفته/ کنترل خرده فروشی ها بر عهده وزارت جهاد کشاورزی نیست

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام گفت: توزیع، تولید و پشتیبانی کالاهای اساسی از جمله گوشت بر عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام در حاشیه مراسم رونمایی از دو دستاورد تحقیقات بذر در مورد آخرین وضعیت صادرات محصولات دامی طی 10 ماه گذشته اظهار داشت: در  9 ماهه سال جاری بیش از 4 میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی داشته‌ایم که 25 درصد آن مربوط به حوزه دام و طیور بوده است.

وی تصریح کرد: یک میلیارد و صد میلیون دلار شیر و مشتقات آن مرغ و تخم‌مرغ صادر شده است که 650 هزار تن شیر، 59 هزار تن مرغ و 40 هزار تن تخم‌مرغ صادر شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلاتی که طی یکی دو ماه اخیر در حوزه تولید مرغ و تخم‌مرغ و پدیده آنفلوآنزای پرندگان بوجود آمده خاطرنشان کرد: طی این یکی دو ماه با توقف صادرات این دو محصول مواجه بوده‌ایم که امیدواریم این مشکل به زودی حل شود.

رکنی به این نکته نیز اشاره کرد که با وجود واردات محصولات دامی و صادرات امسال در مجموع بخش دام و طیور تراز تجاری 500 میلیون دلار مثبت بوده است.

وی در خصوص قاچاق دام به داخل یا خارج از کشور از آنجایی که صادرات یا واردات دام به صورت رسمی امکان‌پذیر است، دلیلی بر قاچاق دام وجود ندارد، در یک ماه گذشته برای تنظیم بازار عرضه و تقاضا توقف صادرات داشته‌ایم.

رکنی درمورد افزایش قیمت گوشت قرمز و کارهایی که وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار انجام داده گفت: شرکت پشتیبانی امور دام روزانه 8 هزار لاشه وارد بازار پایتخت می‌کند تا قیمت به ثبات برسد. کما اینکه طی یک ماه اخیر قیمت گوشت 4 هزار تومان کاهش یافت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین عنوان کرد: وزارت جهاد کشوری وظیفه تامین،‌تولید و توزیع محصولات کالاهای اساسی از جمله گوشت را برعهده دارد و وظیفه ما نظارت بر قیمت خرده‌فروشی‌ها نیست.

وی تصریح کرد: سازمان‌هایی همچون سازمان حمایت و اصناف باید بر قیمت‌ها نظارت کنند و این موضوع ربطی به ما ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار