علت گران شدن قیمت روزانه گوشت

رضا عباسی گفت: تغییرات نرخ ارز در ماه‌های گذشته سبب شد تا شاهد خروج دام زنده از کشور به صورت قانونی و قاچاق باشیم که این امر در عرضه داخلی تاثیرگذاری بالایی داشته و سبب افزایش قیمت گوشت قرمز شد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  افزود: در ماه‌های گذشته انگیزه بسیاری برای خروج دام از کشور وجود داشت ولی اکنون با فروکش کردن قیمت ارز انگیزه برای قاچاق دام زنده از کشور نیز کاهش پیدا کرده است.
 
عباسی با بیان اینکه از سوی دیگر جلوگیری از قاچاق دام زنده از کشور نیز در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر صادرات قانونی دام زنده از گمرک نیز کاهش یافته است تا بتوان بازار گوشت داخلی را مدیریت کرد.
 
وی با اعلام اینکه در برخی نقاط کشور واردات گوشت قرمز از کشورهایی همچون ارمنستان در دست اقدام است تصریح کرد: گوشت قرمز در ابتدای افزایش قیمت به 48000 تومان رسیده بود که در حال حاضر به 45000 تومان کاهش یافته است.
 
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه براساس اعلام وزارتخانه برنامه توزیع گوشت قرمز گرم و منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام وجود دارد که امیدواریم به‌زودی عملی شود.
 
عباسی اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره گوشت قرمز منجمد دارد ولی به دلیل اینکه تفاوت زیادی ندارد نمی‌تواند در کاهش قیمت موثر باشد، در این شرایط باید تمهیداتی اندیشیده شود تا رشد قیمت مدیریت شود.
 
وی با بیان اینکه استان همدان خوشبختانه میدان دام خوبی داشته و جز میدان‌های مطلوب غرب کشور است، افزود: میدان دام همدان برخی نیازهای گوشتی تهران را تامین می‌کند و اگر در سایر نقاط کشور با افزایش قیمت گوشت مواجه شویم قیمت گوشت در همدان به سبب وجود چنین میدانی ارزان‌تر است.
 
عباسی اظهار داشت: به سبب نبود دام زنده کشتارگاه همدان تعطیل شد ولی اتحادیه دامداران اعلام آمادگی کرد تا نیاز کشتارگاه را تامین کند که این امر سبب کاهش سه هزار تومانی قیمت گوشت قرمز در استان همدان شد.
 
وی با اعلام اینکه اتحادیه دامداران استان همدان آمادگی لازم را برای تحویل دام زنده به کشتارکن‌ها را دارد، تصریح کرد: این امر سبب کوتاه شدن دست دلالان و واسطه‌ها می‌شود ولی دلالان مانع کاهش قیمت گوشت قرمز می‌شوند.
 
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در زمینه قیمت نهاده‌های دامی افزایش قیمتی رخ نداده است افزود: جو، ذرت و یونجه افزایش قیمت آن چنانی نداشته که به افزایش هزینه تولید منجر شود و از سوی دیگر ورود و خروج دام زنده در میدان دام همدان متعادل است.
 
منبع:افکارنیوز
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار