ایلام؛

هوای استان تا اواخر هفته ناپایدار است

مدیرکل هواشناسی استان گفت: سیستم بارشی از عصرامروز فعالیت بارشی خود را آغاز می کند و روند این ناپایداری های جوی تا اواخر هفته جاری ادامه دارد.

هوای استان تا اواخر هفته ناپایدار استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛یوسف شیخ الملوکی بیان کرد: این سامانه بارشی تا ساعاتی از روز چهارشنبه آسمان نقاط مختلف استان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی اظهارکرد: این بارش ها به صورت منقطع و متناوب و در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف و در نقاط گرمسیر نیز بارانی است.

شیخ الملوکی با بیان اینکه این سامانه از ریزش جوی مطلوب و موثری برخودار است، آبگرفتگی معابر، مه آلودشدن گردنه ها و جاده های کوهستانی را از اثرات غالب این سیستم ذکر کرد.

وی در مورد دمای هوا هم افزود: این سامانه بارشی جدید با کاهش محسوس دما نسبت به سامانه های قبلی همراه نیست و افت چشمگیر دما را به دنبال ندارد.

از ابتدای سال زراعی جاری 200 میلی متر ریزش نزولات جوی در استان ایلام ثبت شده که نسبت به میانگین بلندمدت 31 درصد و در شهرایلام نیز میزان بارندگی ها 191میلی متر بوده که نسبت به میانگی بلندمدت 43 درصد کاهش بارندگی نزولات جوی داریم.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.