برگزاری 5 برنامه گسترش روابط اقتصادی ایران و روسیه در تهران

پنج برنامه توسعه روابط اقتصادی و صنعتی ایران و روسیه از جمله سفر سه مقام بلندپایه این کشور به تهران تا پایان سال 95 انجام می شود.

برگزاری 5 برنامه گسترش روابط اقتصادی ایران و روسیه در تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، از جمله این برنامه‌ها حضور الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه در تهران و مذاکره با بیژن نامدار زنگنه همتای خود و دیگر مقام های ایرانی است.

براساس برنامه‌های اعلام شده، هفته‌های پایانی سال 1395 روابط تهران و مسکو شاهد تحرکات جدیدی خواهد بود.

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه روز یکشنبه در کانال رسمی تلگرامی خود نوشت: در هفته‌های باقی مانده از سال جاری، دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه در راس هیاتی به تهران سفر خواهد کرد و ضمن ملاقات با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی و سردار حسین دهقان وزیر دفاع، همکاری های دو کشور در عرصه های فناوری و دفاعی بررسی می شود.

همچنین اوایل اسفند ماه ایگور شووالف معاون اول نخست وزیر روسیه برای بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و تجاری و همچنین گسترش همکاری های ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به تهران سفر می‌کند.

سفر وزیر انرژی روسیه و خانم ورونیکا نیکیشینا وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا به تهران نیز در همین فاصله انجام خواهد شد.

از سوی دیگر، اوایل اسفندماه هم مراسم کلنگ زنی ساخت چهار واحد جدید نیروگاه حرارتی در ایران برگزار می شود.

این چهار واحد نیروگاهی با توان تولید 1400 مگاوات برق در چارچوب توافق رئیسان جمهوری دو کشور با بیش از یک میلیارد دلار فاینانس دولت روسیه در بندرعباس ساخته می‌شود.

همچنین دوم تا چهارم اسفند نیز همایش بزرگ تجاری ایران و روسیه با حضور نمایندگان بخش خصوصی دو کشور دربرگیرنده مشارکت صدها نفر از نمایندگان حوزه های بازرگانی و اقتصادی در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار