تلاش دولت انگلیس برای لغو طرح پذیرش کودکان مهاجر با مخالفت گسترده مواجه شد

دولت انگلیس اخیراً از لغو احتمالی طرح پذیرش کودکان مهاجری که به تنهایی وارد اروپا می‌شوند، خبر داد اما این اقدام با مخالفت‌هایی رو به رو شده است.

تلاش دولت انگلیس برای لغو طرح پذیرش کودکان مهاجر با مخالفت گسترده مواجه شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، پس از اینکه «آلف دابز»، سیاستمدار انگلیسی عضو حزب کارگر، درخواستی را برای ادامه طرح فراهم کردن پناهگاه برای کودکان مهاجری که همراهی ندارند به دفتر «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس ارائه داد، فشارها بر می افزایش یافت. حدود 50 هزار نفر این درخواست را امضا کردند.

نمایندگان پارلمان انگلیس در سال 2016 متمم دابز را تصویب کردند. بر اساس این متمم، انتظار می‌رود انگلیس برای همکاری در حل بحران مهاجران اروپا، میزبان 3 هزار کودک مهاجر باشد، اما یک بیانیه وزارتی در روز پنج‌شنبه منتشر شد که براساس آن متمم دابز لغو خواهد شد. این در حالیست که تاکنون فقط 350 کودک مهاجر در انگلیس پذیرفته شده‌اند.

لرد دابز به همراه گروهی از کودکان، درخواست مذکور را برای ارائه به دفتر نخست‌وزیری برد. وی کمی بعد در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: «من شوکه شدم و باور نمی‌کنم دولت به این روش عمل کند. ما می‌خواهیم دولت ذهنیت خود را در این خصوص تغییر دهد. دولت می‌گوید قصد پذیرش بیش از 350 کودک مهاجر را ندارد. هزاران کودک پناهجوی تنها در یونان، ایتالیا و فرانسه رنج می‌برند. دولت توضیح بیشتری ارائه نداده است و به نظرم این موضوع شانه‌خالی کردن از مسئولیت است. این عمل دولت خلاف خواست مردم و پارلمان است».

مقاماتی که مخالف توقف طرح پذیرش این کودکان بودند چندین سخنرانی را ارائه دادند. اسقف اعظم کانتربری نیز در این خصوص اعلام کرد از این تصمیم دولت ناراحت و شوکه شده است. وی موضع دولت انگلیس را مشابه موضع «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، ارزیابی کرد.

اسقف اعظم همچنین لغو شدن متمم دابز را عاملی برای افزایش قاچاق کودک دانست. وی افزود قرار دادن بار مدیریت این مهاجران بر دوش ایتالیا و یونان کار درستی نیست.

یک جلسه دادگاه برای بررسی سرنوشت متمم دابز در اوایل ماه مه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار