ساری،

انسان ها موثرترین عامل کاهش تصادفات

آمارهای پلیس راهور نشان می دهد موثرترین علت مرگ و میر ناشی از سوانح و حوادث رانندگی عامل انسانی است.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: تجربه تعطیلات مناسبتی و نوروز هر سال نشان می دهد که حضور سازمان های ذیربط در معابر و جاده ها تاثیر چشمگیری در کاهش سوانح و حوادث رانندگی دارد.

وی افزود : هدف پلیس راهور حفظ ایمنی و سلامت مردم با نهادینه کردن احترام به قانون و رعایت مقررات بدون حضور نیروهای بازدارنده تخلفات است.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران گفت: رانندگان کشور مان در سفرهای خارجی، براساس قوانین و مقررات وضع شده کشورهای مقصد، بدون هیچ تخلفی رانندگی می کنند .

ستواندوم ابراهیمی افزود: احتیا‌ط رانندگان خودروهای شخصی و عمومی در هنگام رانندگی با افزایش جریمه ، اعمال بیشتر قانون و صدور احکامی چون توقیف خودروها ، دادن امتیاز منفی به رانندگان متخلف و در صورت تکرار ابطال گواهینامه افزایش خواهد یافت.

وی گفت: شناخت راننده از مفهوم موثر خطر و تصادف ایمنی بیشتری را برای رانندگان و سرنشینان خودروها در پی خواهد داشت.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران افزود: راننده خودرو اگر بداند که گاهی بخشندگی جاده به اندازه شدت خطر و ریسک پذیری او نیست، با احتیاط بیشتری حرکت خواهد کرد و ایمن به مقصد خواهد رسید.

ستواندوم ابراهیمی افزود:اصلاح فرهنگ رانندگی با همکاری عامل انسانی و رانندگانی که حتی بدون حضور پلیس خود را متعهد و مکلف به رعایت قوانین و مقررات رانندگی میدانند، میسر خواهد شد.

انتهای پیام / ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار