کرمان؛

حمله حیوانی وحشی 27گوسفند را تلف کرد

در حمله حیوان وحشی به یک دامداری در قلعه گنج 27 راس گوسفند تلف شدند .

حمله حیوانی وحشی 27گوسفند را تلف کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان   فرمانده انتظامی شهرستان "قلعه گنج" گفت: حادثه در روستاي آورتين این شهرستان روی داد و حیوانی وحشی نیمه شب با حمله به دامداری یکی از اهالی ، باعث تلف شدن 27 گوسفند شد .
سرهنگ علي پرنگ با اشاره به اینکه ماموران پليس و مامور اداره محيط زيست محل حادثه را بررسی کردند گفت :فرد زيان ديده و اهالی منطقه معتقدند يك قلاده يوزپلنگ عامل حمله به محل نگهداری گوسفندان بوده است.
سرهنگ پرنگ همچنین با اشاره به وجود جنگلهای متعدد در منطقه و نزدیک بودن روستاهای قلعه گنج به زيستگاه حيوانات وحشي از مردم خواست حصار فيزيكی اطراف محل نگهداری گوسفندان خود را مستحکم کنند تا ديگر شاهد چنين اتفاقاتی نباشيم.
دامدار زیان دیده و اهالی منطقه درحالی اعتقاد دارند یوزپلنگ عامل حمله به دامداری بوده است که یوزپلنگ معمولا به حیوانات کوچک مانند خرگوش و بچه آهو حمله میکند و تاکنون گزارش خاصی از حمله این حیوان به گوسفندان شنیده نشده است.
همچنین دربین حیوانات وحشی فقط گرگ عادت دارد در هر حمله بیش از یک گوسفند را شکار کند.
نکته مهمتر اینکه تاکنون حضور یوزپلنگ در منطقه جنوب کرمان گزارش نشده است .
به هر حال گزارش کارشناسی  اداره محیط زیست میتواند به ابهامات موجود در این قضیه پایان دهد و اگر حیوان حمله کننده از گونه های تحت حفاظت است برای جبران خسارت دامدار زیان دیده اقدام شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار