سرمربی نایمخن هلند: دربی صددرصد برنده دارد

سرمربی تیم دوم فوتبال نایمخن هلند گفت: من همیشه استقلالی بودم و استقلالی می‌مانم و به همین خاطر فکر می‌کنم استقلال پیروز می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،امیر هاشمی‌مقدم سرمربی تیم دوم فوتبال نایمخن هلند، در مورد دربی 84 اظهار داشت: در حقیقت همیشه حساسیت این دیدار با دیگر بازی‌ها فرق داشته است. البته هر دو تیم در شرایط خوبی به سر می‌برند. پرسپولیس شرایط خوبی دارد و استقلال هم وضعیت خوبی را تجربه می‌کند. نمایشی که از استقلال مقابل السد دیدم خیلی جالب بود. استقلال به غیر از اینکه بازی را برد، انگیزه بسیار بالایی از خود نشان داد.
 
دربی صددرصد برنده دارد
 
وی ادامه داد: مجدداً می‌گویم این یک بازی دیگر است. امکان دارد استقلال یا پرسپولیس در شرایط بسیار بدی باشند اما وقتی با هم روبرو می‌شوند، دربی می‌تواند شکل دیگری پیدا کند چون کیفیت هر دو تیم بالاست. هر دو تیم در شرایط خوبی به سر می‌برند و هر دو تیم از لحاظ هجومی هم شرایط خوبی دارند. فکر می‌کنم این بازی صددرصد برنده خواهد داشت. من همیشه استقلالی بودم و استقلالی می‌مانم و به همین خاطر فکر می‌کنم استقلال پیروز می‌شود. اگر استقلال می‌خواهد به قهرمانی فکر کند باید دربی را ببرد. اگر این اتفاق رخ ندهد، استقلال باید قهرمانی را فراموش کند. پس این موضوع مهم است که استقلالی‌ها با چه انگیزه‌ای وارد زمین شوند.
 
خط هافبک استقلال هم مثل پرسپولیس خلاق است
 
سرمربی تیم دوم فوتبال نایمخن هلند تصریح کرد: مسلماً سروش رفیعی بازیکن باکیفیتی است و قابلیت‌های زیادی دارد. محسن مسلمان هم مانند رفیعی بازیکنی متفکر است که هنگام حمله خلاقیت‌های زیادی دارد. البته نباید فراموش کنیم که در سمت مقابل، استقلال هم بازیکنانی دارد که کنترل خوبی روی خط هافبک دارند. خلاقیت در استقلال هم با وجود فرشید اسماعیلی، بهنام برزای و بازیکنان جوان دیگری مانند محسن کریمی دیده می‌شود که می‌توانند یک حالت سورپرایز برای پرسپولیس داشته باشند.
 
امیدوارم برنده دربی 84 تماشاگران دو تیم باشند
 
هاشمی‌مقدم خاطرنشان کرد: امیدوارم اولین برنده دربی 84 تماشاگران دو تیم باشند که واقعاً حق‌شان است یک بازی خوب را تماشا کنند و مسابقه‌ای را ببینند که هر دو تیم برای پیروزی به زمین می‌روند. این مسئله بسیار مهم است که تماشاگران خوب ما با ورزشگاه‌ها آشتی کنند و بتوانند شاهد بازی خوبی باشند.
 
استقلال «عمق» ندهد، پرسپولیس به مشکل می‌خورد
 
وی افزود: البته باید نکته‌ای را اضافه کنم. من پس از مدت‌ها یک خط دفاع Solid (محکم) و خوب از استقلال مقابل السد دیدم. این موضوع شاید کمی کار را برای پرسپولیس سخت کند. استقلالی‌ها مقابل السد خیلی خوب و با انگیزه کار کردند. خط دفاع و هافبک دفاعی استقلال، عمق زیادی را به حریف نمی‌دهد. اگر به پرسپولیس «عمق» داده نشود، این تیم مشکل پیدا می‌کند. من می‌دانم که به احتمال زیاد کاری که علیرضا منصوریان انجام می‌دهد، این است که فاصله بین هافبک‌های نفوذی و مهاجمان پرسپولیس را زیاد کند که ارتباط آنها با همدیگر نزدیک نباشد.
 
کنجکاوم بدانم جانشین کامیابی‌نیا در دربی کیست
 
مهاجم سابق تیم فوتبال استقلال تأکید کرد: البته مسئله دیگری هم وجود دارد که پرسپولیس باید جای خالی کمال کامیابی‌نیا را پر کند. من خیلی کنجکاوم که بدانم برانکو از چه بازیکنی در این پست استفاده می‌کند. پست هافبک دفاعی، پستی بسیار کلیدی برای پرسپولیس است. کامیابی‌نیا یکی از بازیکنان کلیدی کم سر و صدای پرسپولیس است که بازی او کمتر به چشم می‌آید اما واقعاً در زمین زحمت زیادی می‌کشد و برای تیمش بسیار مفید است.
 
استقلالی‌ها هم پرسپولیس را در لیگ قهرمانان حمایت کنند

 
هاشمی‌مقدم ادامه داد: من مجدداً از تمام تماشاگران پرسپولیس تشکر می‌کنم که استقلال را مقابل السد قطر حمایت کردند و مثل تیم ملی پشت استقلال ایستادند. شخصاً از تمام استقلالی‌ها خواهش می‌کنم که از پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حمایت کنند و نشان دهند ما ملتی هستیم که پشت هم می‌ایستیم و اینگونه مسابقه‌ها برای ما جنبه ملی دارد.
 
برگزاری ضیافت مشترک خنده‌دار است
 
وی با اشاره به برگزاری ضیافت مشترک سرخابی‌ها توسط اسپانسر دو باشگاه خاطرنشان کرد: برای من این مسئله اصلاً قابل فهم یا درک نیست که چرا باید این کار را انجام دهند؟ حتی این موضوع برای من کمی خنده‌دار است. اگر اسپانسر واقعاً قصد برگزاری ضیافت را داشت تا بازیکنان را به همدیگر نزدیک کند، می‌توانست این کار را بعد از بازی انجام دهد. بازی که شروع شود هر ورزشکاری چه استقلالی و چه پرسپولیسی دوست دارد پیروز شود. البته یک ورزشکار واقعی منظور است. امیدوارم تک‌تک بازیکنان درون زمین، این غرور و قلب ورزشکاری را داشته باشند که برای پیروزی به زمین بروند و بازی بی‌روح یا سردی را نبینیم.
 
اسپانسرها به جای میهمانی، برای آکادمی‌ها هزینه کنند
 
سرمربی تیم دوم فوتبال نایمخن هلند در پایان گفت: این چیزها به نظر من تعارفات ایرانی است و ما باید این مسائل را از فوتبال حرف‌ای‌مان دور کنیم. مجدداً می‌گویم اگر واقعاً غرض این بوده که ورزشکاران را به هم نزدیک کنند، می‌توانستند بعد از بازی این کار را انجام دهند. می‌توانستند اجازه دهند بازیکنان به زمین بروند و 90 دقیقه برای کسب پیروزی بجنگند و بعد از بازی دست در گردن هم بیندازند و با هم بروند شام بخورند. لطفاً اسپانسرها این هزینه‌ها را برای توسعه آکادمی‌های فوتبال و تقویت تیم‌های پایه هزینه کنند، به جای اینکه بخواهند نام خود را در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها مطرح کنند. این همه هزینه می‌کنند ولی متأسفانه تیم‌های پایه استقلال و پرسپولیس، دو قطب فوتبال ایران مشکلات بسیار بزرگی دارند.

منبع:میزان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.