زنجان؛

شناسایی 7 هزار و 370 چاه غیر مجاز در زنجان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گفت:در زنجان 7 هزارو 370 چاه غیر مجاز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ با اشاره به  پلمپ 830 حلقه چاه غیر مجاز در زنجان گفت: با پلمپ این چاه ها از اغاز امسال بیش از 30 میلیون مترمکعب در مصرف آب  صرفه جویی شده است.
رضاپور با بیان اینکه امسال 368 حلقه چاه غیر مجاز نیز در زنجان مسدود شده است  افزود:این چاه ها به منظور حفاظت و نگهداری از منابع آبی و اجرای تعادل بخشی آب های زیر زمینی پر شده است .
وی با اشاره به اینکه در زنجان 7 هزار و 370 چاه غیر مجاز وجود دارد ادامه داد: میزان آب برداشت شده از چاهها ی غیر مجاز زنجان 312 میلیون متر مکعب است .
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همچنین  با بیان اینکه  70درصد بارش ها تبخیر شده و باقی به صورت روان آب ها در رودخانه ها جاری می شود و بخشی  دیگر در سفره های زیرزمینی ذخیره می شودگفت: این در حالیست که سالی 11 میلیارد متر مکعب در کشور بیش از ظرفیت از سفره های آب زیرزمینی برداشت می شود.
وی بابیان اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی استان صورت می گیرد افزود:طبق آمار جهاد کشاورزی برای خروج از بحران آب باید از کشاورزی شروع کنیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بابیان اینکه 2/5 برابر  نیاز استان تولید محصولات کشاورزی داریم افزود: با استفاده از روش های نوین آبیاری و اصلاح الگوی کشت می توان تا حد قابل ملاحظه ای از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.
رضا پور ادامه داد:راهکارهای خروج از بحران آب جلوگیری از هدر رفت آب در بخش شرب،صرفه جویی در بخش کشاورزی و عدم توسعه در این حوزه باعث کاهش  مصرف بی رویه آب در این بخش می شود.
وی خاطر نشان کرد: اگر فقط ده درصد در آب کشاورزی صرفه جویی شود همه ی  آب مورد نیاز شرب،بهداشت و صنعت ما تامین خواهد کرد.


انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.