کرمانشاه؛

کرمانشاه 5/1 درصد مساحت کشوررا داراست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: استان کرمانشاه با داشتن مساحت 5/1 درصد مساحت کشور 7/2 جمعیت کشور را در خود جای داده است و این استان دارای 14 شهرستان و 31 شهر می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مجتبی نیک کردار گفت:استان کرمانشاه دارای یک میلیون و 400 هزار جمعیت شهری و 550 هزار جمعیت روستایی می باشد.

وی افزود: شهر کرمانشاه به عنوان مرکز استان دارای جمعیت یک میلیون نفری و شهر بعدی که اسلام آباد غرب می باشد دارای 100 هزار جمعیت می باشد و دیگر شهرها به تناسب دارای جمعیت کمتری می باشند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای راه آهن گفت: اجرای این پروژه بعد از 25 سال از روند مطالعاتی و پس از گذشت 15 سال از اجرای آن از سرعت خوبی برخوردار است که تا دو ماه آینده به کرمانشاه خواهد رسید.

مهندس نیک کردار ادامه داد: در ابتدای دولت تدبیر و امید استان کرمانشاه دارای 293 کیلومتر بزرگراه بود که این رقم امروز پس از گذشت سه سال از عمر این دولت به 410 کیلومتر رسیده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش تعداد پروازهای استان گفت: در ابتدای این دولت تعداد پروازهای استان 85 پرواز بود که این رقم به 120 پرواز در هفته افزایش یافته و تا پایان سال پرواز کرمانشاه به نجف اشرف راه اندازی خواهد شد و همچنین پرواز از کرمانشاه به دوبی و ترکیه را نیز در دستور کار داریم.

این مدیر ارشد استان در ادامه از تهیه طرح تفضیلی جامع تمامی شهرها خبر داد و گفت: در شهر کرمانشاه یک پادگان به نام پادگان سرواران قرار داشت که توافقات لازم برای تغییر کاربری این مجموعه به مساحت 370 کیلومتر صورت گرفته و همچنین اقدامات لازم برای احداث یک پارک بزرگ در جنوب شهر کرمانشاه به مساحت 180 هکتار در حال انجام است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.