جشنواره «فیلم 100» حركت خوبی برای كشف استعدادهاست

مسعود كرامتی، كارگردان و بازیگر با سابقه سینما، تئاتر و تلویزیون جشنواره «فیلم 100» را فرصتی برای كشف استعدادها دانست و ماهیت كلی برگزاری این جشنواره‌ سالانه را خوب توصیف كرد.

جشنواره «فیلم 100» حركت خوبی برای كشف استعدادهاست
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود كرامتی درباره اینكه چطور می‌توان در زمان كوتاه بهترین پیام و صفات اخلاقی را به مخاطب‌های فیلم‌های كوتاه منتقل كرد، گفت: شخصا از این منظر به جشنواره فیلم های كوتاه نگاه نمی كنم؛ چراكه معتقدم جشنواره‌ای با عنوان «فیلم 100» وظیفه ندارد حتما صفات اخلاقی را ارائه بدهد و قرار نیست برای مردم آن را تجویز كند. اصولا جشنواره یا رقابتی است یا در جهت معرفی آثار برگزار می‌شود. به نظرم جشنواره «فیلم 100» می‌تواند محلی برای كشف استعدادها و در عین حال تاثیرگذار باشد.
 
او همچنین اضافه كرد: فیلم‌های كوتاه 100 ثانیه ای می توانند در عین زمان كوتاهی كه دارند در شرایطی با موقعیت‌هایی متفاوت حرفشان را بزنند كه قابل اعتنا باشد و دیده شوند. به نظرم عمده‌ترین خاصیت جشنواره فیلم‌های كوتاه همین كشف استعداد به ویژه برای نسل جوان است.
 
علاوه بر نسل جوان افراد دیگری هم می‌توانند در زمینه ساخت فیلم‌های كوتاه كار كنند. این گونه افراد اگر كاربلد و باتجربه باشند می توانند در این زمینه راهكار نشان بدهند، الگوسازی كنند و مخاطب را جذب كنند.
 
كرامتی در رابطه با ایده فیلم‌های كوتاه و اینكه آیا صرفا باید ایده ها خاص باشند، تاكید كرد: نشان دادن فیلمی در 100 ثانیه طبیعی است كه باید ایده خاص داشته باشد. خیلی سخت است كه در 100 ثانیه فیلم ما مقدمه داشته باشد و بخواهیم به سراغ شكل كلاسیك برویم و برای مخاطب قصه بگوییم بنابراین بهتر است كه ایده خاص باشد و مسلما همین ایده خاص است كه می‌تواند در جشنواره «فیلم 100» استعدادها را كشف كند. به نظرم در این زمینه فرازهایی هست كه می شود دنبالشان گشت. اگر چنین جشنواره‌ای تعریفی از خودش داشته باشد می تواند موفق باشد.
 
این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در پایان از جدیدترین كار تئاترش خبر داد و گفت: «از ریش فیدِل تا غبغب مِركِل» نام تئاتر جدیدم است كه اسمش خیلی خاص است. اكنون مشغول تمرین در این تئاترم كه 26 بهمن ماه در سالن پالیز به نمایش درمی آید. این تئاتر به نویسندگی و كارگردانی امیرعلی نبویان آماده شده است.
 
یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه‌ای با شعار «سینمای اخلاق» از 4 الی 6 اسفندماه سال‌ جاری در تهران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار