رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان:

زمانی که سهم تقصیر همه نهادها در پلاسکو مشخص شود، عذرخواهی می کنیم

رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان مهمان برنامه حالا خورشید شبکه سه سیما بود.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، مشروح گفتگوی خاص رضا رشیدپور با محمد سعیدی کیا را اینجا بخوانید:

سوال : بیشترین سوالی که این روزها از شما می پرسند پلاسکو بوده است. دیر رسیدید به محل حادثه؟

من در راه قصرقند یا قلعه گنج بودم،در راه از طریق موبایل متوجه حادثه شدم، ساعت 12:30 شب به چابهار رسیدم،روز جمعه جلساتی داشتیم،شنبه به دیدار وزیر کشور رفتم و مطالبی را درباره پلاسکو عرض کردم.

سوال: معذرت خواهی شما درباره پلاسکو اصالت داشت با تکذیب آن؟

من گفتم چندین دستگاه در این حادثه مسئول هستند ما هم به عنوان مالک مسئولیتی داریم که نمی خواهیم از زیر بار ان دربرویم، الان می گویم ما هم مسئول بودیم.

سوال:نیازی به معذرت خواهی احساس نکردید؟

زمانی که وضعیت ما مشخص می شد نیاز بود، باید سهم هر کس مشخص شود بعد عذرخواهی کنیم،کارشناسان فنی مان را برای جلوگیری از تکرار پلاسکو به همه ساختمان های بنیاد فرستاده ایم و بررسی مشکلات را انجام می دهند،ما انشالله پلاسکو را دوباره خواهیم ساخت، باید با شهرداری همکاری کنیم تا تراکم انجا مشخص شود.

سوال:برای صاحبان مغازه های پلاسکو چه کرده اید؟

با دستور رییس جمهور به اقای شریعتمداری ساختمان نور که متعلق به دانشگاه امام صادق است را به صاحبان مغازه های پلاسکو می دهیم،400 واحد را تا کنون واگذاری کرده ایم.

من یک انقلابی ام


سوال:شما چطور با همه دولت ها چه چپ و چه راست کار کرده اید؟


این را باید از انها بپرسید که من را انتخاب کرده اند،من بر اساس اصول انقلاب حرکت می کنم و به جناح بندی های سیاسی اعتقاد ندارم، خط کشی های سیاسی به نفع کشور نیست، اصولا کسانی که در کارهای اجرایی هستند نباید اعتقاداتشان را در کار اجرایی دخالت دهند

سوال:پس من نمی توانم متوجه باشم شما اصولگرا هستید یا اصلاح طلب؟

چرا اینطور خط کشی می کنید،من انقلابی ام.

رهبری از ما خواستند یک منطقه محروم را آباد کنیم

سوال:شما با حکم مقام معظم رهبری به ریاست یکی از سازمان های مهم  منصوب شده اید. مهم ترین خواسته رهبری از شما چه بود؟

ایشان از من خواستند بنیاد به معنای واقعی بنیاد مستضعفان باشد،علت وجودی بنیاد یک بنگاه بزرگ اقتصادی نیست بلکه سازمانی است که واقعا به مستضعفان کمک کند، رهبری از ما خواستند یک منطقه محروم را آباد کنیم ما هم سراغ قلعه گنج رفتیم.

سوال:اما جنبه ظاهری بنیاد واقعا نشانی از مستضعفان ندارد، از ساختمان های مجلل گرفته تا هتل های بزرگ

ما در حال فروش هتل ها هستیم اما می دانید که کار بسیار سختی است. تا کنون 30 درصد سود  شرکت های بنیاد مستضعفان را به بنیاد علوی برده ایم.

سوال:در بنیاد علوی چه اقداماتی انجام داده اید؟

بنیاد علوی در بحث آبادانی مناطق و توانمندی مردم کارهای بزرگی انجام داده است، امسال به 60هزار مادر سبد ماهیانه کالا می دهیم، هر سال این امار 20هزار نفر افزایش می دهیم، ما بعد از انقلاب در روستاها خیلی پول خرج کردیم،من هم که در جهاد سازندگی بودم همین کارها را کردم،اینها لازم است اما کافی نیست، جایی "آباد" است که معیشت مردم تامین باشد، شعار اصلی ما کار با مردم برای مردم است،باید باور کنیم که همه کار توسط مردم انجام می شود.
ما مسئولین وقتی میکروفون دستمان میگیریم و می گوییم مردم به ما اعتماد کنید ما برای شما کار کنیم،من به عکس این اعتقاد دارم، باید بگوییم به هم اعتماد کنیم تا با هم کار کنیم.

پسرم یک شرکت فنی دارد و جز رابطه پدر و پسری هیچ وابستگی مالی به من ندارد

سوال:شما گفته اید یک سانتافه و یک خانه 218 متری دارید اما رسانه ها نوشته اند فرزندانتان کار اقتصادی می کنند!

من دو دختر دارم که خانه داری می کنند، پسرم یک شرکت فنی دارد،جز رابطه پدر و پسری هیچ وابستگی دیگری به من ندارد،سانتافه ام را اول سال 88 خریدم.


سوال:از صفر تا بیست به خودتان چه نمره ای می دهید؟

مردم باید به من نمره بدهند،بگذارید مردم مرا قضاوت کنند.


سوال: و حرف اخر؟

ما هیچ درختی را در باغ الهیه قطع نکردیم،ما در الهیه یک زمین  4000 متری داریم که U شکل است و بخشی از آن در طرح است،ما با رعایت همه مقررات از شهرداری پروانه ساخت گرفته ایم،292درخت باید انجا باقی بماند که از این ها 30درخت شکسته بوده  است، ما موظف هستیم که این درخت ها را بکاریم و 292 درخت سالم تحویل می دهیم،
به هیچ وجه در باغ الهیه درختی را قطع نکردیم، اگر درختی قطع کردیم خشکیده بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار