هدیه یا رشوه؟کمک 900 هزار دلاری وزیر جنجالی ترامپ به سناتورها

بتسی دیواس، وزیر جدید آموزش آمریکا، نزدیک به 900 هزار دلار به سناتورهایی که در تأیید صلاحیت وی نقش داشتند در طول سال‎های گذشته پول داده بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامۀ ایندیپندنت انگلیس در گزارشی نوشت، بتسی دیواس (Betsy DeVos) وزیر جنجالی دولت ترامپ که در تایید صلاحیتش به عنوان وزیر آموزش ایالات متحده از سوی نمایندگان سنا با مشکل روبرو شده بود، در طول سال‎های گذشته حدود 900 هزار دلار به سناتورهایی که از وی حمایت کردند، پول داده بود.
 
وی هنگامی که آرای موافقان و مخالفان او در سنا مساوی شده بود، به لطف رای "مایک پنس"، معاون دونالد ترامپ، و حق رأی‎گیری هنگام مساوی شدن آرا دارد، به وزارت ‎رسید.
 
اقدام مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا برای تغییر وضعیت و استفاده از این رای برای تصمیم‌گیری در مورد صلاحیت نامزد یک وزارتخانه، در تاریخ آمریکا بی‎سابقه بود.
 
دیواس یکی از مهم‎ترین پشتیبانان مالی دونالد ترامپ برای ورود وی به کاخ سفید بود و طی سال‌های گذشته تا کنون حدود 4 میلیون دلار به حزب جمهوری‎خواه آمریکا کمک مالی کرده است.
 
او پیش‎تر به صراحت اعلام کرده بود که در ازای کمک‌های مالی‎اش به نهادهای سیاسی، انتظار دارد سودی هم به وی برسد.  
 
بتسی دیواس، پیش از این، در جلسه بررسی صلاحیتش گفت: "باید اجازه ورود سلاح به مدارس را داد، چرا که ممکن است خرس‌های گریزلی به مدارس حمله کنند!!"، که مورد تمسخر رسانه‌‎های امریکایی قرار گرفته بود.
 
جالب اینکه وی تنها وزیر آموزش آمریکاست که نه تنها سابقه‌ای در اداره مدارس دولتی ندارد بلکه حتی فرزندانش را به این مدارس نفرستاده است.
 
منبع:العالم
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.