شیراز؛

تولید 130 برابری علم پس از انقلاب اسلامی در ایران

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از افزایش 130 برابری تولید علم پس از انقلاب اسلامی در ایران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد جواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: پایگاه استنادی بین المللی اسکوپوس اطلاعات مدارک منتشر شده توسط پژوهشگران کشور را از سال 1197 هجری شمسی مستند کرده است.

دهقانی با بیان اینکه در این پایگاه در فاصله 160 سال قبل ازانقلاب تنها 3 هزار و 71 مدرک از ایران نمایه سازی شده است افزود: این تعداد مدارک ثبت شده بعد از انقلاب اسلامی به 397هزار و 212 مورد می رسد.

وی ادامه داد: از انقلاب اسلامی تا بعد از جنگ تحمیلی حدود هزار و 800 مدرک از پژوهشگران ایرانی در سطح بین المللی ثبت شده بود.

دهقانی اضافه کرد: بعد از جنگ تحمیلی تا سال 1376  تعداد مدارک کشور 5 هزار و 272 مورد رسید.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلامISC) )گفت: اگر حوزه های موضوعی به پنج بخش علوم مهندسی، علوم پزشکی، علوم انسانی واجتماعی، علوم پایه و علوم کشاورزی تقسیم شود بیش از 97 درصد از تولید علم کشور در حوزه علوم انسانی و اجتماعی مربوط به دوران بعد از انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: رشد تولید علم در عرصه علوم کشاورزی 98 درصد، علوم پزشکی 99 درصد و در عرصه علوم فنی و مهندسی و علوم پایه نزدیک به 100 درصد است.

دهقانی گفت: براساس آمار استخراج شده حوزه علوم پایه با رشد 265 برابری بالاترین میزان رشد را داشته است.

 وی ادامه داد: حوزه های موضوعی مهندسی، حوزه پزشکی، کشاورزی و علوم انسانی به ترتیب رشد230 ، 76و 41 و 37 برابری از نظر تعداد مدارک ثبت شده نسبت به قبل از انقلاب را داشته است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلامISC تصریح کرد: تولید علم برای دانشگاه شیراز پس از انقلاب اسلامی حدود 95 درصد است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار