یاسوج؛

خدمت صادقانه، پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن به مسؤولان

امام جمعه یاسوج گفت: پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن به مسؤولان لزوم خدمت صادقانه و شبانه‌روزی به مردم بود.

 به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان حدیثی از حضرت امیر مومنان به موضوع برادری مومنین اشاره کرد و گفت: مومنین پیوند عاطفی ناگسستنی با هم دارند.

امام جمعه یاسوج گفت: باید مومنان برادر نیکوی هم باشند و به دستور بزرگان دین در این خصوص توجه داشته باشند و برادرها در کنار هم برای هدف مقدس تلاش کنند که در نظام جمهوری اسلامی هم هر چه داریم از این برادری‌هاست.

وی در ادامه به موضوع مملکت‌داری اشاره کرد و گفت: کسانی که می‌خواهند دیگران را اصلاح کنند ابتدا باید خود را اصلاح کنند و کسانی که تخصص نداشته باشند و مشکل داشته باشند و نفس خود را اداره کنند نمی‌توانند در جامعه نقش ایفا کنند.

این خطیب جمعه تصریح کرد: انسان مصلح و مدیر باید خود اصلاح شده و دارای تدبیر باشد.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کسانی که نفس خود را رام کنند می‌توانند مردم را به سوی خوبی و اسلام فرا خوانند و اگر کسی نفس سرکش داشته باشد نخواهد توانست برای دیگران نسخه اصلاح بپیچد.

امام جمعه یاسوج گفت: با سخن زیبا کار انجام نمی‌شود بلکه باید عمل وجود داشته باشد لذا کسی که مدیریت اداره‌ای را در دست دارد باید خودش پاک باشد تا بتواند پاکی را به زیردستانش هم برساند.

آیت‌الله حسینی در خطبه دوم با اشاره به مناسبت‌های مختلف هفته به موضوع 22 بهمن اشاره کرد و گفت: در 22 بهمن سال 57 ملت انقلابی و جوانان فداکار و مردان و زنان وطن دوست بعد از سال‌ها مقاومت و مجاهدت در چنین روزی ثمره مجاهدت‌های خود را به دست آوردند و نظام فاسد شاهنشاهی را برچیدند و به نظام اسلامی حاکم شد.

وی با بیان این که آن رژیم فاسد و دست آموز استکبار بود، تصریح کرد: مردم با جان خود این رژیم فاسد را سرنگون کردند و برای استقرار نظام جمهوری اسلامی خون دادند.

حسینی با بیان این که همه ابرقدرت‌ها در برابر ایران اسلامی تحقیر شدند افزود: کسی فکر نمی‌کرد کشوری جهان سومی این گونه همه استکبار را تحقیر کرده و آمریکا را در جهان منزوی کند بنابراین دشمنی‌ها از همان ابتدا آغاز شد.

امام جمعه یاسوج این روز را بزرگترین عید ملت ایران دانست و گفت: در این روز و در سال‌های گذشته از عمر انقلاب مردم با جمعیت بیشتر به صحنه آمده‌اند و انقلاب خود را بیمه کرده‌اند.

وی به 22 بهمن امسال اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبری مردم ایران اسلامی جواب یاوه‌گویی‌های آمریکا و رئیس جمهور جدید آن را دادند و مردم در همه استان‌ها و از جمله در کهگیلویه و بویراحمد به میدان آمدند و نشان دادند که ملتی دشمن ستیز بوده و مانند کوه در برابر یاوه‌گویی دشمن ایستاده‌اند.

امام جمعه یاسوج با بیان این که ملت ایران به صحنه آمده‌اند و ملت آمریکا هم به خیابان‌ها آمده‌اند و شعار دادند، افزود: اما شعار ما با آن‌ها تفاوت دارد چرا که شعار ما حمایت از رهبری و مسؤولان است اما شعار مردم آمریکا علیه رئیس جمهور آمریکاست که باید تفاوت راهپیمایی مردم ایران و آمریکا تحلیل کرد.

وی با بیان این که ملت ایران باسابقه فرهنگی است تصریح کرد: چنین ملتی در شأن آن نیست که در مقابل دشمن کرنش کند و در طول تاریخ همواره این گونه بوده است.

حسینی تصریح کرد: حواس مسؤولان جمع باشد و قدر این مردم را بدانند چرا که در عمل نشان دادند که این مردم از مردم زمان پیامبر هم بهتر هستند و ولی زمانه خود را دوست دارند و در برابر دشمن کوتاه نمی‌آیند.

وی در ادامه با اشاره به کمک‌های مردمی در بازسازی عتبات عالیات عنوان کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همانند دیگر استان‌های کشور برای بازسازی به عتبات و عالیات کمک کنند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به زندانیان که به دلایل غیر عمد زندان هستند، افزود: مردم هم در این زمینه مبالغی هر چند کم برای کمک به آزادی این زندانیان جمع‌آوری کنند تا این زندانیان بتوانند به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.



 انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.