منتقد سینما در گفتگو با خبرنگاران جوان گفت :

دوستان جشنواره با مهندسی پایان خوشی را رقم زدند!

مشخص بود که دوستان جمع شدند با اجماع کردن و مهندسی جشنواره با پایان خوش برگزار کنند که رضایت همگانی داشته باشد.

دوستان با اجماع و مهندسی جشنواره پایان خوشی را رقم زدند!رضا درستکار منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نحوه برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، گفت: مشخص بود که دوستان جمع شدند با اجماع کردن و مهندسی جشنواره با پایان خوش برگزار کنند رضایت همگانی داشته باشد

وی افزود: با توجه به ضعف‌هایی که در اعلام نامزدها وجود داشت، پیش‌بینی اینکه با تصمیم‌گیری یکی به این فیلم بدهند و یکی به فیلم دیگری، مشخص بود.

درستکار در ادامه عنوان کرد: اسم این رقابت نیست به نظرم ارزش‌های کیفی و فنی سینما، ارزش زیبا شناسی، حتی ارزش‌های مربوط به این روزهای به خصوص حتی از جنبه‌های انقلاب اسلامی نگاه کنیم به نظرم با یک چیز عجیب و غریب طرف بودیم بالاخره نفهمیدیم هیئت داوران چه جوری فیلم می‌بینند چه جوری جایزه می‌دهند و حتی جایزه کم و زیاد می‌کنند.

این منتقد سینما همچنین اظهار داشت: ما یک رفتار ضابطه‌مند حرفه‌ای با موضوع نداریم، کدخدا منشی میخواهیم موضوع را حل کنیم این قضیه  قابل پیش‌بینی بود. به هرحال اگر جمع کردن این جشنواره خوب است و همه خوشحال هستند، امیدوارم شب را راحت بخوابند و به آنها تبریک بگویند!

وی در خصوص سابقه اختصاص دو سیمرغ در یک بخش، تصریح کرد: این همان تحفه‌ای است که از کیسه هیئت داوران بیرون آمد. این موضوع، رقابت را بی‌ارزش می‌کند. اگر اینگونه است در هر رشته دو سه جایزه بدهید. 

درستکار در خصوص حواشی اعلام نامزدهای سیمرغ فیلم فجر، تصریح کرد: غیر از این اتفاق رخ نمی داد، چراکه از اعلام نامزدی، اعلام داوری، اعلام هیئت داوران که فیلم ها را انتخاب کردند ، حتی حضور محمد حیدری که به‌عنوان یک آدم بی ربط به سینما، وارد این عرصه شد و مدیریت جشنواره را به عهده گرفت، همه مصداق این است که:« خشت اول معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج » 

درستکار در خصوص مدیریت سینمایی ساخت آثار جشنواره فیلم فجر، تصریح کرد: از منظر مدیریت سینمایی هم فقدان مدیریت و برنامه در این فیلم ها وجمع بندی مشخص بود. پایان هم همین می‌شود، شما نمی توانید یک فیلم پر از اشکال بسازید و  پایان خوبی برای ان تدارک ببینید   همه چیزمان به همه چیزمان می‌آ‌‌ید. اشکالی ندارد این هم یک پرونده است که تمام می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
ازهمه بدتر درجشنواره امسال حضور حسین فریدون بود که اعتبار جشنواره را از بین برد .
آخرین اخبار