راه‌هایی برای رمزگشایی زبان عشق همسرتان

راه ابراز عشق در افراد متفاوت است و از آن در روانشناسی با "زبان عشق" یاد می‌شود. فراگیری زبان عشق همسر طعم زندگی زناشویی را برایتان شیرین می‌کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ آیا تا به حال در زندگى مشتركتان احساس ناامیدى كرده ايد يا اين فكر به ذهنتان خطور كرده كه شریک زندگيتان به شما توجه نمی كند؟

يكى از نكات مهم و جالب در زندگى زناشويى اين است كه بدانيد افراد با زبان هاى مختلف عشق خود را ابراز مى كنند زيرا هر فرد در جهان عشق را به گونه اى متفاوت درك كرده و به شكل متفاوتى به همسر خود نشان مى دهد. 
 
مشكل بسيارى از افراد اين است كه نمى توانند زبان ابراز عشق همسرشان را درک كنند اما اين بدان معنا نيست كه شما يا همسرتان به هم علاقه نداريد. 
 
حال راه حل چيست و چگونه مى توان زبان ابراز عشق همسر را به خوبى درك كرد؟ "گری چاپمن" مشاور و نویسنده کتاب "زبان عشق، راز عشق در زندگى" در کتاب خود راهکار این موضوع را نشان داده و اظهار داشته که با یادگیری و پی بردن از زبان عشق همسرتان رابطه عاشقانه شما روز به روز بهتر مى شود و زندگی شیرین را تجربه می کنید. 
 
چند زبان عشق را با خواندن مطالب زیر بياموزيد.
 
عشق را در کلام همسرتان بیابید
اگر همسرتان هنگام صحبت با شما بر روی برخی کلمات تاکید می کند یا اغلب از کلمات عاشقانه استفاده می کند، به این معنی است که راه ابراز عشق او از راه کلامی بوده و او به طور مداوم از این راه ابراز علاقه کرده و اغلب در حال تمجید و تقدیر از شما است. 
 
-----------

باید بدانید که تمام این حرف های عاشقانه از قلب او بر زبانش جاری شده و شما باید زبان ابراز عشق او را درک و هنگام گفتن جملات عاشقانه از او تشکر کرده و به او بفهمانید که عشق او را با تمام وجود درک کرده اید. 

 
کمک کردن زبان عشق همسران 
زبان ابراز عشق برخی افراد خدمت کردن به فرد مورد علاقه شان بوده و بدان معنی است که کمک کردن به همسر برای آن ها صدایی بلندتر از ادای کلمات عاشقانه دارد و این گونه افراد که کمک کردن را برای ابراز علاقه انتخاب می کنند، اغلب کمتر تحت تاثیر جملات و کلمات قرار می گیرند.

----------- 
آماده کردن صبحانه، شستن ظروف یا کمک کردن در کارهای خانه زبان ابراز عشق برخی مردان و کارهایی مانند شستن ماشین، زبان عشق در برخی خانم ها بوده و اگر همسر شما اخلاقی از این دست دارد، باید بدانید که او کمتر از حرف های عاشقانه استفاده می کند اما از صمیم قلب شما را دوست داشته و به جای کلمات این روش را برای اظهار علاقه در زندگی به کار می گیرد.

شما نیز باید با درک این زبان عشق همسرتان از او قدردانی کرده و عشق را در زندگی مشترکتان جاری کنید. 
 
هدیه راهی عاشقانه برای ابراز عشق 
بسیاری از افراد فکر می کنند که اشخاصی که انتظار هدیه از شریک زندگی شان دارند، عشق واقعی ندارند و احساسات آن ها سطحی است اما باید بدانید که این تفکر درست نیست و دریافت هدیه برای بسیاری از افراد به خصوص در خانم ها به این معنی است که همسرشان به فکر او بوده و عاشقانه او را دوست دارد.
 -----------
 
به عبارتی هدیه دادن یکی از زبان های ابراز عشق به کسی که دوستش دارید، محسوب شده و اگر همسر شما عشق را با دریافت هدیه بیش از پیش حس می کند، بهتر است هر از چند گاهی حتی با یک هدیه ساده و ارزان مانند یک شاخه گل او را خوشحال کرده و به او بفهمانید که او را دوست داشته و عاشقانه به زندگیتان نگاه می کنید. 
 
وقتی "زمان" معنای عشق را می دهد
برای برخی افراد گذراندن زمان با همسر زبان عشق است؛ به این معنی که این اشخاص وقتی می بینند که همسرشان زمان های فراغت خود را با آنها می گذراند، فکر می کنند که در دنیا برای عشقشان از همه چیز بیشتر اهمیت دارند به طوری که او حاضر نیست هیچ کار دیگری را انتخاب کند و بیشتر وقت خود را با وی می گذراند.

----------- 
اگر همسر شما بیشتر تمایل دارد اوقات خود را با او بگذرانید، سعی کنید آخر هفته بیشتر با یکدیگر به پیک نیک، پیاده روی و سفر بروید، چرا که برای او این کارها به معنی وجود عشق در زندگی است و پس از انجام این کارها می بینید که او قدردان شما بوده و زندگی شیرین و عاشقانه پیش روی شما و همسرتان خواهد بود.

منبع: Lifehack

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.