قزوین؛

جوانان به فکر پشت میز نشینی نباشند

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به جوانان توصیه کرد: دانش خود را ارتقاء دهند و به دنبال پشت میز نشینی نباشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ جمشید انصاری در نشست هم اندیشی با فرهیختگان استان افزود : جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی به فکر اشتغال در دستگاههای دولتی نباشند زیرا ظرفیت استخدام سالانه دولت ۱۰۰ هزار نفر و متقاضیان بیش از سه میلیون نفر است.



معاون رئیس جمهور گفت : در حال حاضر دولت قادر است سالانه ۷۵۰ هزار شغل جدید ایجاد کند اما نیازما یک میلیون و ۱۰۰ هزار شغل است و سالانه ۳۵۰ هزار نفر به تعداد بیکاران افزوده می شود.

وی گفت: در حال حاضر دو میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو داریم و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز فارغ التحصیل مراکز علمی هستند که در مجموع ۵ میلیون شاغل به تحصیل داریم که نیازمند کار هستند.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: در یک افق چهارساله بیش از ۸ میلیون نفر جویای کار داریم که باید تکلیف خود را روشن کنند و ما در خوشبینانه ترین حالت فقط سالانه می توانیم ۱۰۰ هزار استخدام در بدنه دستگاههای اجرایی داشته باشیم.

جوانان به فکر پشت میز نشینی نباشند

وی اضافه کرد: ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان جویای کار در سالهای آینده باید برای اشتغال خود در بخش های دیگر فکر کنند و این کار باید در خارج از دولت در بخش خصوصی محقق شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به نادیده گرفته شدن جوانان و زنان در پست های مدیریتی گفت: این انتقاد به دولت را می پذیریم و اذعان می کنیم که دولت زمینه لازم را برای پذیرش مسئولیت جوانان و بانوان در بدنه خود فراهم نکرده است.

انصاری همچنین از ارائه طرح پرداخت یارانه برای ارتقای توان بانوان در مسئولیت های مدیریتی خبر داد .

جوانان به فکر پشت میز نشینی نباشند

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اضافه کرد : باید بتوانیم شرایط احراز را تغییر دهیم تا جوانان و بانوان راحت تر بتوانند در سیستم مدیریتی وارد شده و خدمت کنند لذا در طرح ارائه شده دستگاهها را ملزم کرده ایم تا ۳۰ درصد تصدی مدیریتی خود را به این گروه اختصاص دهند.

وی بیان کرد: در این طرح در گام نخست ۵۰۰ نیروی توانمند دستگاههای اجرایی که سابقه مدیریت ندارند شناسایی شده اند و آموزش لازم را سپری خواهند کرد و دستگاهها ملزم هستند از آنها در پست های مدیریتی استفاده کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه با بیان اینکه ، کارها تمام نشده و دولت در فضای دشواری مسئولیت گرفته و از دوست ودشمن «پتک» می خورد  افزود : در میان مدیران دولتی به کسانی نیاز داریم که در برابر این کم لطفی ها ایستادگی کنند و خسته نشوند و بدانند تحمل شرایط، خدمتی بزرگ به مردم است.

انصاری اضافه کرد: امروز در ماههای باقیمانده زمان گلایه و انتقاد از دولت و بیان کارهای انجام شده نیست و باید به مصلحتی بالاتر بیندیشیم و فرصت را برای تداوم خدمت دولت در دوره بعدی نیز مهیا کنیم زیرا اگر فضا باشد می توانیم مشکلات و نواقص را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.