شیراز؛

احداث دهکده اقوام در فارس

به مناسبت دهه فجر نخستین دهکده اقوام در فارس با حضور معاون گردشگری و امور زائرین استانداری استان احداث شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت بنایی سرمایه‌گذار دهکده اقوام ایران گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت 45 هکتار راه‌اندازی می‌شود که شامل سیاه‌چادرهای اقامتی محل عرضه و فروش محصولات عشایری مانند صنایع‌دستی عشایری، تولید و عرضه گیاهان دارویی، دم‌نوش‌های طبیعی و سنتی، مجموعه‌های فرهنگی شامل مکان آمفی‌تئاتر و بازی‌های محلی، موسیقی محلی و عشایری است.

بنایی افزود: کارگاه‌های صنایع‌دستی شامل سفالگری، شیشه‌گری، آهنگری، گلاب‌گیری، قالی‌بافی، جاجیم، گلیم و مجموعه تفریحی‌ورزشی مرتبط با فرهنگ عشایر شامل اسب‌سواری، شترسواری، صخره‌نوردی و کوه‌نوردی، دوچرخه‌سواری کوهستان، موتورسواری و جامپینگ ارائه می شود.

وی ادامه داد: مدت سرمایه‌گذاری در سه فاز مجزا به متراژ 5 هزار و 920 مترمربع در مدت سه سال انجام خواهد گرفت که حجم سرمایه‌گذاری 3 میلیارد و 860 میلیون تومان برآورد شده که نخستین فاز این مجموعه تا پایان سال 96 به بهره‌برداری می رسد.

بنایی خاطر نشان کرد: این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های جنگلی، طبیعی در کشور محسوب می‌شود که در منطقه پارک جنگلی طبیعی آزادگان احداث خواهد شد.

وی اظهار داشت: ظرفیت‌های بالای گردشگری عشایری در ایران مانند پراکنش مکانی، تنوع فرهنگی و اقلیمی این قشر می‌تواند فرصتی برای کارآفرینی مرتبط با این نوع گردشگری فراهم کند.

بنایی بیان کرد: مجموعه طبیعت‌گردی، گردشگری، خدماتی، اقامتی، تفریحی، ورزشی دهکده اقوام ایران و اکوموزه عشایری شامل تأسیسات متنوع گردشگری با محوریت جذب گردشگر داخلی و بین‌المللی در حوزه طبیعت‌گردی و بوم‌گردی اقوام عشایر آغاز به فعالیت می‌کند.

سرمایه‌گذار دهکده اقوام ایران تصریح کرد: همچنین باغ پرندگان، پارک کودک، موزه حیاط وحش مکان رصدخانه و دید آسمان شب به همراه برنامه‌های متنوع دیگر و همچنین استفاده از طبیعت زیبا با چشم‌اندازهای بی‌نظیر منطقه است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.