رئیس فدراسیون جهانی شطرنج؛

ایران سرزمین مادری شطرنج است/ هیچ وقت میزبان را تعلیق نمی کنیم

کرسان ایلیومژینوف گفت: ایران سرزمین مادری شطرنج است و انتظار می رود این دوره بهترین رقابت تاریخ شطرنج بانوان جهان باشد.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کرسان ایلیومژینوف درباره برگزاری رقابت های شطرنج قهرمانی بانوان جهان تصریح کرد: از سال 1993 بارها به ایران آمدم اما متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ام فارسی حرف بزنم. برای انتخاب ایران به عنوان میزبان رقابت های قهرمانی بانوان جهان سه دلیل اصلی داشتیم. فدراسیون ایران در سال های اخیر بسیار فعال بوده است و بیش از 100 مسابقه در طول سال برگزار می‌کند. یکی از دلایل ما این است که صدا و سیما ایران برنامه های مختلفی برای شطرنج دارد.

وی افزود: حمایت وزارت ورزش و مسئولان ایرانی دلیل بعدی ما برای انتخاب ایران بود. کل دنیا می‌دانند که ایران سرزمین مادری شطرنج است و سابقه زیادی در این رشته دارد. چند سال قبل یک مسابقه قهرمانی جهان بین شیروف و آناند در تهران برگزار شد. محبوبیت رشته شطرنج در ایران آخرین دلیل فیده برای برگزاری رقابت های شطرنج قهرمانی بانوان جهان در ایران بود.
 
ایلیومژینوف با تبریک این مزبانی به فدراسیون شطرنج ایران تصریح کرد: کشورهای محدودی توانایی برگزاری این رقابت ها را دارند. امیدوارم این دوره بهترین رقابت تاریخ شطرنج بانوان جهان باشد. 

رئیس فدراسیون جهانی شطرنج در پاسخ به سوالی مبنی براین که درصورت صادر نشدن ویزای شطرنج بازان آمریکایی آیا ایران از میزبانی این رقابت ها تعلیق می شد یا خیر، بیان کرد: اعتراضاتی به میزبانی ایران در این رقابت ها مطرح شد  اما فیده نهادی خارج از سیاست است و به همین دلیل مسابقات را در هر شرایطی در ایران برگزار می‌کردیم. چند ماه قبل مسابقات قهرمانی مردان جهان در نیویورک برگزار شد و در آن جا هم مشکلی نداشتیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار