برگزیدگان سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر چه گفتند؟

امشب در مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، برگزیدگان در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

برگزیدگان سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر چه گفتند؟به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امشب در مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برگزیدگان در بخش های مختلف معرفی شدند. سیمرغ ها بر شانه هنرمندان نشستند و این رویداد فرهنگی با تمام حواشی و فراز و نشیب‌ها خاتمه یافت.

هریک از برگزیدگان پس از دریافت جایزه و سیمرغ بلورینشان چند کلامی با حضار و سینما دوستان حرف زدند و از حس و حالشان گفتند. در ادامه این گزارش آنچه برگزیدگان جشنواره فیلم فجر، پس از کسب جایزه گفتند را می‌خوانید:


کاوه مظاهری برنده سیمرغ بهترین فیلم کوتاه برای اثر «رتوش» گفت: از انجمن فیلم کوتاه و انجمن سینمای جوان تشکر می کنم و از پویان شادمانفر و سونیا سنجری تدوین گر و بازیگر فیلمم تشکر می کنم و سیمرغم را به شش فیلمی تقدیم می کنم که در این شش سال می توانستند صاحب سیمرغ شوند.

سید وحید حسینی برای پژوهش فیلم مستند«بزم رزم»، گفت: امسال روی سخنم با اهالی سینما است که نیامدید فیلم ما را ببینید و سالن های ما خالی بود و امیدوارم روزی برسد که فرقی میان فیلم ها قائل نشدیم و بدانیم که سینما سینما است و جایزه ام را به پدر و مادرم تقدیم می کنم.

امیر حسین شجاعی، پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم برای فیلم «رگ خواب» گفت: من از حمید نعمت الله ممنونم که تا جایی که ظرفیت داشتم به من کمک کرد.

محمد قاسمی پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های بصری برای فیلم «ویلایی‌ها»، گفت: برای این جایزه زحمت‌های زیادی کشیده‌ام و از عوامل فیلم ممنونم که به من اعتماد کردند.

بهزاد جعفری طادی برگزیده سیمرغ بهترین طراحی صحنه و لباس برای فیلم «ماجرای نیمروز»، جایزه اش را به همه عوامل «ماجرای نیمروز» هدیه داد.

پرویز آبنار پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری برای فیلم «فراری»، گفت: امشب جایی دعوت بودم که برای احترام به سینما خواستم اینجا باشم، امشب مراسم ازدواج مانیا دختر اصغر شاهوردی است و من خوشحالم که این خبر خوب را اینجا اعلام می‌کنم.

نوید محمدزاده که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد را دریافت کرد، در میان تشویق بسیار حضار روی صحنه رفت و اظهار داشت: سال گذشته حرفی نزدم، اما امسال می‌گویم، خیلی خوشحالم امسال این جایزه را گرفتم. اتفاقی افتاد که بعد از اعلام نامزدها شیطنت کردند و اسامی را منتشر کردند، این کار قشنگ نیست، هیئت داوری اینجا هستند که از بزرگان سینما هستند، به آن‌ها باید احترام بگذاریم. سال بعد اگر من نامزد نشوم، باز هم باید احترام بگذارم. من حالا حالاها هستم و دوست دارم روی این صحنه بیایم و این جایزه بسیار ارزشمند است و یادمان باشد که دیوار این خانه از طلاست.

کریستف رضایی پس از دریافت جایزه بهترین آهنگسازی فیلم،برای فیلم «نگار»، گفت: از داوران، رامبد جوان و افراد پشت صحنه یعنی نوازندگان و استودیو ها ممنونم.
 
سهراب خسروی نیز پس از گرفتن سیمرغ بلورین بهترین تدوین فیلم برای فیلم «تابستان داغ»، گفت: سیمرغ را بعد از پنج سال فراموش کرده بودم، مرسی که انگیزه را به من برگرداندید. از ابراهیم ایرج زاد، هومن بهمنش و جوادنوروز بیگی تشکر می کنم.
 
هومن بهمنش نیز پس از حضور ری صحنه برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری برای فیلم «تابستان داغ» و پس از در آغوش کشیدن دکتر ظریف، وزیر امور خارجه،  عنوان کرد: من مجری طرح «تابستان داغ» هم بودم و ما در سیزده رشته کاندیدا جایزه شدیم، من از هیئت داوران عذر می خواهم که ما فیلمی ساختیم که باعث شد حرف های زیادی به شما زده شود. همه بچه های این فیلم برای ساخته شدن این اثر زحمت زیادی کشیده‌اند.

بهمنش در پایان سخنانش، گفت: من چند روزی است که به خاطر این حواشی کامم تلخ شده است و همه این اتفاق ها به این علت است که ما در سیزده رشته کاندید شدیم.

سی و پنجمین سیمرغ بلورین بخش بهترین بازیگر مرد، بر شانه محسن تنابنده برای فیلم فراری نشست و این بازیگر پس از دریافت جایزه خود، اظهار داشت: الان که دولت هم به دنبال زیاد کردن آدم‌ها است، سیمرغ من هم جوجه داد و بالاخره سیمرغ بلورین را گرفتم.

وی ادامه داد: نوید محمد زاده همه حرف هایی که می خواستم بزنم را گفت و دیگر حرفی ندارم جز این که از عوامل فیلم تشکر کنم. مخصوصا از داودنژاد و کوثری که در این فیلم بازی کردم.

مریلا زارعی و لیلا حاتمی دو بازیگر زن سینمای ایران روی صحنه آمدند و هر دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای فیلم‌های «زیر سقف دودی» و «رگ خواب» دریافت کردند. 

حاتمی از همه تشکر کرد و زارعی گفت: اعتراف می‌کنم یکی از مهیج‌ترین و جذاب‌ترین جشنواره‌ها را تجربه کردم و خوشحالم که در کنار همکاران خودم هستم. به کسانی‌که سیمرغ گرفتند تبریک می‌گویم و خیلی خوشحال هستم. از خانم درخشنده تشکر می‌کنم و خوشحالم سومین سیمرغ خودم را از هیئت داورانی که بزرگ ما هستند دریافت کردم، آن‌هم در جشنواره‌ای که پوستر آن مزین به بزرگ‌مرد سینمای ایران علی حاتمی است و خوشحالم اینجا در کنار یادگار علی حاتمی ایستاده‌ام.

سید محمود رضوی برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره سی و پنجم فیلم فجر با حضور روی صحنه از همه اعضای گروه «ماجرای نیمروز» خواست روی صحنه برای دریافت سیمرغ حاضر شوند. 

وی خطاب به حجت ا...ایوبی رییس سازمان سینمایی گفت: آقای ايوبی تدبير كرديد كه اميد اين‌ها (عوامل فيلم) نا اميد نشود.

کارگردان «»ماجرای نیمروز» پس از اعطای سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به تهیه‌کننده این فیلم، به‌همراه سید محمود رضوی روی صحنه حاضر شد و سیمرغ بلورین را دریافت کردند. مهدویان با حضور روی صحنه گفت: خوشحالم که مردم فیلم را دوست داشتند و در این ۱۰ روز با حضور آن‌ها و تشویق‌هایی که در سالن می‌کردند به ما هم انرژی می‌دادند، بدون شک مهم‌ترین جایزه امشب را ما گرفتیم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار