ساری،

حمایت از کارفرمایان خوش حساب

سازمان تامین اجتماعی کشور کارفرمایان خوش حساب را حمایت می کند.

منصور اعتصامی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در حاشیه نشست مشترک با مدیران دستگاه های اجرایی، تشکل ها، بنگاه ها و فعالان اقتصادی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: مسائل فرهنگی فعالان اقتصادی، نظام آموزش و ارتباطات و حمایت از کارفرمایان خوش حساب در دستور کار قرار دارد و قول قطعی جهت حمایت از این افراد داده می شود.

وی افزود: یکی از اقدامات اساسی سازمان تامین اجتماعی کمک به بخش های خصوصی و اقدام به تنقیح قوانین و اصلاح آیین نامه ها و بخشنامه ها است.

اعتصامی گفت: بر اساس ماده ١٣ کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، دولت اصل هزینه های سازمان را باید در ردیف های بودجه پیش بینی کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی افزود: بر اساس این ماده دولت ضمن پرداخت تمامی بدهی های خود به تامین اجتماعی به میزان ١٠ درصد در هر سال، حق ایجاد هیچ گونه تعهد برای این سازمان را ندارد.

اعتصامی گفت: بر مبنای ماده ١٣، دولت مکلف شده بدهی به سازمان تامین اجتماعی در پنج سال آینده را تسویه کند و به صفر برساند.

وی افزود: با ارجاع برنامه اولیه سیاست های تامین اجتماعی به مجمع تشخیص مصلحت نظام، بهترین مصوبات در این چند روز در این مجمع تصویب شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: این مصوبات نه تنها سبب حفظ هویت مستقل سازمان تامین اجتماعی می شود، بلکه توازن در نظام منابع و مصارف و یکپارچگی این سازمان را در پی دارد.

اعتصامی افزود: بدهی مصوب دولت 92 هزار میلیارد تومان است که بیشتر از بدهی کارفرمایان است.

وی با بیان اینکه بخشودگی جرائم از سوی سازمان تامین اجتماعی به دولت درخواست شد، گفت: طبق بخشنامه جدید این سازمان، مقرر شد در نظام حسابرسی سال آینده، رضایت کارفرمایان و شاغلان فراهم شود.

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران نیز در این نشست گفت: خرید، نظارت دقیق تر بر ساختار حسابرسی، تفکیک موضوع حسابرسی و بازرسی و ورود به فضای الکترونیکی از مهم ترین مباحث مطرح شده این نشست است.

وی افزود: بخش خصوصی و تولید کننده با نگاه حمایت به تامین اجتماعی در راستای اقتصاد مقاومتی و کار و تولید گام بر می دارند.

مهاجر گفت: برای به حرکت درآوردن چرخه تولید، باید فراتر از بخشنامه ها کار انجام شود.

سازمان تامین اجتماعی با ٧٠ هزار نیرو ، ٤٢ میلیون بیمه شده را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.