ساری،

بهره برداری از 138 طرح دهیاری های مازندران

۱۳۸طرح دهیاری های به طور همزمان با بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار با حضور استاندار مازندران بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ربیع فلاح جلودار در مراسم افتتاح همزمان ۱۳۸ پروژه دهیاری های استان و چند پروژه عمرانی٬ آموزشی و فرهنگی در شهرستان محمود آباد با اشاره به این که ۴۸ درصد جمعیت مازندران در روستاها ساکن هستن٬ گفت: تولید در روستاها و تقویت آن نیازمند زیر ساخت هاست و برای تحقق سیاست های دولت باید با تقویت تولید مولد زمینه مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان را به مبدا در برنامه قرار داد.

وی افزود: هدف دولت تامین معیشت روستاییان و شکوفایی اقتصادی روستاهاست.

استاندار مازندران با اشاره به این که بیش از ۱۵ هزار شغل توسط بهزیستی٬ کمیته امداد امام (ره)٬ فنی و حرفه ای و صندوق کار آفرینی امید پارسال در استان ایجاد شد٬ گفت: بیش از ۷۰ هزار نفر سال گذشته آموزش های فنی و حرفه ای را گذرانده اند.

ربیع فلاح با تاکید بر این که اشتغال فارغ التحصیلان باید با جدیت دنبال شود افزود: از جمله برنامه های استان در این راستا تولید و صادرات گل و گیاه به کشورهای cis است.

مقام عالی دولت در استان آموزش و پرورش را مبنای توسعه جامعه دانست و گفت: بنیاد برکت در ۳ سال اخیر بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف در مازندران هزینه کرده است و ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه آهی محله سرخرود نیز با مشارکت این بنیاد صورت گرفته است.

استاندار مازندران با بیان این که اجرای طرح های هادی در روستاها مورد توجه جدی دولت است٬ افزود: در حوزه اجرای طرح های هادی و تامین خدمات زیر بنایی در روستاها، به منظور استقرار ساخت و سازها را در داخل روستاها با توسعه کالبدی روستاها اقدامات مطلوبی در مازندران انجام شده است.

ربیع فلاح با اشاره به این که در دولت برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به تعداد ۲۳۴۰ روستا در مازندران طرح هادی تهیه شد٬ گفت: از این تعداد اجرای طرح و بهسازی شبکه معابر در حدود ۱ هزار روستا آغاز شده و در حال پیگیری است.

بازدید از پروژه اشتغالزایی روستای وازیک٬ افتتاح مدرسه ۷ کلاسه آهی محله٬ اجرای فاز ۴ بهسازی٬ حفر و تجهیز دو حلقه چاه کشاورزی٬ احداث حسینیه و ساماندهی گلزار شهدا روستای خوردونکلا٬ احداث شرکت تعاونی زر کود٬ اجرای خط انتقال آب دابوی شمالی و آیین کلنگ زنی میدان و کنار گذر شهرستان محمود آباد از جمله برنامه های نهمین روز از دهه فجر استاندار مازندران بود.

در این روز ائمه جمعه محمود آباد و سرخرود٬ نماینده مردم نور و محمود آباد٬ فرماندار محمود آباد و برخی مدیران ستادی استانداری و دستگاه های اجرایی استان٬ دکتر فلاح را همراهی کردند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار