در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

اجرای طرح گردشگری در 65 روستا دارای بافت با ارزش/استقبال گردشگران از بافت های با ارزش روستایی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گفت: طی برنامه های 3 تا 5 مقرر شده بود برای 86 روستا بهسازی انجام شود اما از این تعداد تنها برای 65 روستا کار اجرایی انجام شد.

اجرای طرح گردشگری در 65 روستا دارای بافت با ارزش/استقبال گردشگران از بافت های با ارزش روستاییمحمد رضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن در گفتگو با خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه کار اجرایی در 120 روستا براساس برنامه باید انجام شود ،گفت: در حال حاضر تنها در 30 روستا کار اجرایی شروع شده ولی به دلیل نرسیدن منابع و امکانات ادامه کار به سختی امکان پذیر است.

وی با اشاره به افزایش و علاقه مندی به بحث گردشگری روستایی و رشد بوم گردی مصوبه قانون 5 ساله برنامه 6 تصویب و براساس ماده 114 برنامه  ششم ، 300 روستا دارای بافت با ارزش تبدیل به منطقه گردشگری می شوند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن اظهار داشت: طی برنامه های 3 تا 5  مقرر شده بود برای 86 روستا بهسازی انجام شود اما از این تعداد تنها برای 65 روستا کار اجرایی انجام شد.

 شاملو با اشاره به اینکه کار بافت با ارزش بسیار خاص است و معماری تمامی ابنیه و مکانهای موجود در این روستاها باید مورد توجه قرار گیرد،افزود:این کار به دلیل اینکه دارای ظرافتهای خاصی است به کندی پیش می رود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: بازسازی و ساخت و ساز در این طرح‌ها همراه با معماری بومی انجام می شود و همین موضوع با استقبال گردشگران روبرو و موجب رفت و آمدها قابل توجه  شده است. روستاهای ابیانه اصفهان، اورامان و تخت شهرستان سروآباد از نمونه های این روستاهای گردشگری است.

وی یاد آور شد: در حال حاضر روستاهای با بافت با ارزش روستایی ازسوی بنیاد مسکن مورد استقبال قرار گرفته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار