مشهد؛

آغاز به کار کارخانه سیمان غرب آسیا درتربت جام

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و پس از انتظاری 12 ساله، کارخانه سیمان غرب آسیا در تربت جام فعالیت خود را با تولید کلینکر آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، راضیه علیرضایی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در آیین آغاز فعالیت این واحد صنعتی با اشاره به توانمندی های بالای تربت جام گفت: اولویت اصلی در تربت جام بهره برداری از معادن و توسعه صنایع است که متاسفانه صنعت در این شهرستان مورد غفلت قرار گرفته است.

وی گفت: با بهره برداری از کارخانه سیمان و معادن سیلیس و باریت منطقه، شاهد رشد صنعت و اشتغالزایی صنعت و معدن در شهرستان مرزی تربت جام خواهیم بود.

علی رستمی فرماندار تربت جام هم در این مراسم گفت: طرحی که باید در 40 ماه اجرا می شد به طرحی 140 ماهه تبدیل شد و البته هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده است و دلیل اصلی این تاخیر مدیریت ناکارآمد و تنگ نظری ها بوده است.

وی افزود: این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 1.5 میلیون تن کلینکر را دارد و جدا از ظرفیت بالای کارخانه در تولید سیمان، بهره برداری از این طرح می‌تواند کمک شایانی به رشد اشتغال در منطقه بکند.

ارباب افضلی مدیرعامل کارخانه سیمان غرب آسیا در ادامه این مراسم گفت: در مرحله نخست تولید آزمایشی بخش سایش تا انتهای خط با ظرفیت روزانه 70 تن سیمان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: برای بهره برداری کامل از این واحد تولیدی تا شهریور سال آینده، نیاز به هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر است که 40 درصد آن تامین شده و بقیه باید از سوی بانک صنعت و معدن اختصاص یابد.

با راه اندازی کامل کارخانه سیمان غرب آسیا یک هزار و 800 تن به ظرفیت تولید سیمان کشور افزوده می شود.

مجتمع سیمان غرب آسیا در تربت جام در منطقه نصرآباد این شهرستان در مجاورت روستای 'ابدال آباد' ایجاد شده که بهره برداری از این طرح بزرگ می تواند تحول چشمگیری به لحاظ توسعه صنعتی در منطقه مرزی شمال شرق کشور ایجاد کند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
چرا به تماسامون پاسخ نمیدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
چرا به تماسامون پاسخ نمیدین
Iran (Islamic Republic of)
بهروز اله یاری
۱۳:۳۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
سلام ۹۷هم خبری از غرب اسیا نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
امیدوارم هر چه زودتر این کارخانه فعالیتش را آغاز کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر ندری
۰۸:۵۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
با سلام بلاخره چه زمانی کامل کارخانه شروع بکار می کنه ما نزدیک پانزده ساله منتظر و چشم براهیم لطفا اطلاع رسانی و توضیح دهید و اگه تو تلگرام دارین بنده را اد کنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
آخه چرا انقد مردم و اذیت میکنین چرا