ایجاد مراکز آموزش رفتارهای پرخطر برای دانش‌آموزان

معاون امور اجتماعی و سلامت شهرداری تهران از راه‌اندازی مراکز آموزش مهارت‌های رفتاری برای دانش آموزان تا پایان سال آینده خبر داد.

امیری معاون امور اجتماعی و سلامت شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از همکاری آموزش و پرورش و شهرداری در حوزه سلامت خبر داد و اظهار داشت: ‌آموزش دوران کودکی نسبت به آموزش‌های آکادمیک تاثیر بیشتری داشته است بنابراین بیشترین تمر‌کزمان روی کودکان است.

وی با اشاره به اینکه هدف‌ گذاری روی کودکان پیش دبستانی و ابتدایی انجام شده ادامه داد: آمو‌زشگران از طریق خانه‌های سلامت برای تبیین آموزه‌های بهداشتی به مدارس اعزام می‌شوند. همچنین از ظرفیت ا‌نجمن اولیا و مربیان نیز بهره می‌بریم.

معاون امور اجتماعی و سلامت شهرداری تهران گفت: به برگزاری مسابقات ورزشی نیز توجه شده و از چنین فرصتهایی برای آموزش مسائل بهداشتی و سلامتی استفاده می‌شود.

امیری با بیان اینکه همکاری خوبی بین دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش تهران برقرار است، عنوان کرد: برای آگاهی و پیشگیری از رفتارهای پر خطر 13 مرکز در 13 منطقه تهران به عنوان مرکز آموزش مهارتهای رفتاری کودکان و نوجوانان به نام فر‌آموز راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: این مراکز با هدف پیشگیری از رفتارهای پر خطر برای کودکان و نوجوانان ایجاد شده و از جمله مسائل مورد توجه در این مراکز اعتیاد، ‌دخانیات، کنترل خشم و هیجان، سبک زندگی سالم و موا‌ردی از این قبیل است.

امیری تصریح کرد: آموزش‌هایی برای پیشگیری از اینگونه رفتارها در مدارس نیز ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: در نظر داریم تا پایان سال آینده مراکز فرآموز در کلیه مناطق تهران احداث شود و با آموزش و پرورش مکاتبه شده تا دانش آموزان از این ظرفیت مطلع شوند.

معاون امور اجتماعی و سلامت شهرداری تهران گفت: دانش‌آموزان برای بهره‌مندی از آموزش‌های طرف فرآموز ‌می‌توانند در مناطق مختلف بنا بر انتخاب خود شرکت داشته باشند و در برخی از مناطق به فراخور شرایط مالی این دوره‌ها رایگان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار