بازداشت 9 هکر در روسیه به اتهام سرقت چند میلیون دلاری

مسکو 9 نفر را به اتهام مشارکت در یک سری حملات سایبری و برداشتن میلیون ها دلار از حساب یک بانک، بازداشت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد مسکو 9 نفر را به اتهام مشارکت در یک رشته خلافکاری های سایبری و برداشتن حدود 17 میلیون دلار از حساب یک بانک بازداشت کرده است.

در این بیانیه آمده است: سرویس امنیتی فدرال روسیه سال گذشته عملیات گسترده ای را علیه یک گروه 50 نفره هکرهایی که از سال 2013 میلادی بیش از یک میلیارد روبل (معادل 16 میلیون و 800 هزار دلار) از حساب های بانک های روسیه برداشته بودند، آغاز کرد.

ایرینا وولک، سخنگوی وزارت کشور روسیه گفت: 9 نفر به دلیل مشارکت در حملات سایبری در تاریخ 25 ژانویه امسال بازداشت شده اند.

وزارت کشور روسیه همچنین تاکید کرد در مجموع، از 27 تن از اعضا و سازمان دهندگان این حملات سایبری بازجویی شد و در حال حاضر 19 تن از آنان در بازداشت به سر می برند.

منابع امنیتی ناشناس نیز روز چهارشنبه به آژانس های روسیه گفتند تازه ترین بازداشت ها به پرونده ای علیه لورک، هکر افسانه ای این کشور مربوط می شود که سال گذشته توسط آژانس های امنیتی روسیه دستگیر شد.

براساس گزارش شرکت بزرگ امنیت سایبری کسپرسکی، این گروه به سه میلیارد روبل از دارائی های تعدادی از سازمان های تجاری از جمله بانک های روسیه دستبرد زده اند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار