امیدواری نخست‌وزیر ژاپن نسبت به تغییر لحن ترامپ

شینزو آبه امیدوار است لحن رئیس‌جمهور آمریکا درباره مسئله تجارت تغییر کند.

به گزارش گروه بین‌‎الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، "شینزو آبه" – نخست وزیر ژاپن – روز پنجشنبه به واشنگتن سفر خواهد کرد. وی امیدوار است تعهدها برای کمک به اشتغال‌زایی در آمریکا و تقویت نیروهای نظامی ژاپن، دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – را متقاعد کند تا از تهدید درباره مسئله تجارت منصرف شود و در کنار متحد دیرینه‌اش بایستد.

مقامات ژاپنی از اطمینان خاطر "جیم متیس" -- وزیر دفاع آمریکا – درباره مسائل امنیتی، آسوده شده اند. با این‌حال، آن‌ها نگرانند هنگامی که سران ژاپن و آمریکا با یکدیگر دیدار می‌کنند، پاسخ ترامپ غیرمنتظره باشد.

برخی در توکیو همچنین از این مسئله ابراز نگرانی می‌کنند که ترامپ – تاجر بزرگ و نویسنده کتاب "هنر معامله" – در نهایت توافقی با چین حاصل و ژاپن را فراموش کند.

برخی از سیاست‌مداران ژاپنی نیز نگرانند شینزو آبه وعده‌هایی را تعهد کند که اجرای آن‌ها دشوار خواهد بود.

ترامپ طی رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، ادعا کرد توکیو و سئول هزینه‌های کافی در ازای استقرار نیروهای امنیتی آمریکا را نمی‌پردازند.

ترامپ همچنین ژاپن، چین و مکزیک را به عنوان عاملان کسری تجاری آمریکا معرفی کرد و تجارت شرکت‌های خودروسازی توکیو را "غیرمنصفانه" خواند. وی همچنین ژاپن را به کاهش ارزش ارز خود برای افزایش سطح صادرات متهم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار