در حاشیه نشست هیات دولت؛

ابتکار: دریاچه حوض سلطان از تهدید تبدیل به کانون گرد و غبار عبور کرده است

رئیس سازمان محیط زیست گفت: برای مقابله با ریزگردها طرح‌های پخش سیلاب دریاچه حوض سلطان را اجرا کردیم و این دریاچه از تهدید تبدیل به کانون گرد و غبار عبور کرده است.

ابتکار: دریاچه حوض سلطان از تهدید تبدیل به کانون گرد و غبار عبور کرده است
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین اقدامات سازمان متبوعش در مقابله با ریزگردها گفت: روز گذشته جلسه کاری پیرامون مقابله با ریزگردها در استان قم داشتم.

وی افزود: دستگاه‌های ذیربط در حوزه محیط زیست عملکردهای خود را گزارش دادند، همواره نگرانی‌هایی برای خشک شدن تالاب‌های مهم این استان از جمله دریاچه نمک و دریاچه حوض سلطان وجود داشت.

ابتکار با بیان اینکه برای مقابله با ریزگردها طرح های پخش سیلاب دریاچه حوض سلطان را اجرا کردیم گفت: این دریاچه وضعیت بهتری دارد و از تهدید تبدیل به کانون گرد و غبار عبور کرده است، اما همچنان نگرانی‌هایی برای دریاچه نمک وجود دارد و باید حق‌آبه آن تأمین شود.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اقدامات دولت در رابطه با دریاچه هامون گفت: مطالعات مربوط به این دریاچه تکمیل و مصوبات آن در سطح استان انجام شد.

وی افزود: این دریاچه در سطح بین‌المللی به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره در سازمان ملل ثبت شد و همواره به عنوان تالاب بین مرزی مشترک بین ایران و افغانستان بارها در مذاکرات دو جانبه مطرح بوده است.

وی تأکید کرد: در این رابطه کارگروهی مشترک بین ایران و افغانستان برای احیای کامل این تالاب انجام شده است و لایه‌روبی‌های مسیر ورودی به دریاچه هامون با توجه به بارندگی‌های امسال بسیار مثبت بود.

ابتکار خاطرنشان کرد: امیدواریم این تالاب‌های مهم کشور به زودی احیا شوند، همواره بر حق‌آبه این تالاب‌ها نیز تأکید ویژه‌‌ای داریم تا بتوانیم با منشأ ریزگردها مقابله کنیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار