در حاشیه نشست هیات دولت؛

حجتی: مشکلی برای تامین میوه شب عید نداریم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تامین میوه شب عید مشکلی نخواهیم داشت.

حجتی: برای تامین «میوه شب عید» مشکلی نداریم
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نشست هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به زهکشی اراضی جلگه خوزستان گفت: اعتباری بالغ بر 1.5 میلیون دلار برای این مهم در نظر گرفته شد و در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان خوزستان پلاک 20 هزار هکتاری در منطقه رامسیر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: بیش از 234 هزار هکتار از این اراضی امروز در اختیار کشاورزان این منطقه قرار دارد و در سال 96 نیز مابقی این فاز در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

حجتی با اشاره به تمهیدات ویژه این وزارتخانه برای تأمین میوه شب عید گفت: برای تامین میوه شب عید مشکلی نخواهیم داشت، طبق سنوات گذشته ستاد تنظیم بازار مصوباتی را داشته است تا از دست اندرکاران ذیربط اقدامات لازم را به عمل آورند که امیدواریم در این رابطه با مشکلی روبرو نشویم.

وزیر جهاد کشاورزی درباره آخرین وضعیت سرمازدگی مرکبات شمال کشور و اقدامات دولت گفت: مجمع نمایندگان استان‌های شمال کشور و ستاد مدیریت بحران بر اساس پیش‌بینی‌هایی که کرده‌اند، همچنین بر اساس پیشنهاداتی که سازمان برنامه و بودجه ارائه داد و در دولت به تصویب رسید مقرر شد برخی از میوه‌ها که وضعیت نامساعدی داشتند آبگیری شده و مقداری حذف شدند.

وی اضافه کرد: دولت در این راستا مابه‌التفاوت بلاعوض را به باغداران در حدود 150 هزار تن اقدام کرد که امیدواریم به موقع پرداخت شود.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی تصمیم جدی درباره واردات میوه به کشور ندارد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار