آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی عراق؛

نفوذ ارتش عراق به جنوب شرق تکریت/ دستگیری سرکرده برجسته داعش در "المخیسه"/ کارخانه ساخت بمب تروریست‌ها در تلعفر منهدم شد + تصاویر

نیروهای عملیات‎ سامراء و الانبار موفق شدند به حجم وسیعی از تسلیحات داعش در نقاط مختلف دست یابند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای فرماندهی عملیات سامراء و الانبار در ادامه پیشروی‌های خود موفق شدند به حجم گسترده‌ای از تسلیحات داعش در نقاط مختلف دست یابند.  
 
*نیروهای عملیات سامراء به جنوب شرق تکریت نفوذ کردند

نفوذ ارتش عراق به جنوب شرق تکریت/ دستگیری سرکرده برجسته داعش در

به‎نقل از خبرگزاری اعلام‎الحربی؛ سرتیپ "عمادالزهیری" فرمانده عملیات سامراء اظهار داشت: امروز بخش‌های مختلف فرماندهی این عملیات، طی حملاتی فوری به منطقه "جلام البوخدو" و "جلام الدور" در جنوب شرق تکریت نفوذ کردند.

وی افزود: طی این عملیات 17 نفر از عناصر تروریستی موردنظر بازداشت شدند و دو بمب دست‌ساز محلی نیز در بازرسی یک خانه بمب‌گذاری شده کشف شد.

*کشف حجم گسترده‌ای از انواع تسلیحات تروریست‌ها در منطقه "النساف"

نفوذ ارتش عراق به جنوب شرق تکریت/ دستگیری سرکرده برجسته داعش در

 به‌منظور ادامه فشار به گروه‌های تروریستی و گرفتن فرصت از آنان، یگان‌های مختلف ارتش عراق به انجام عملیات‌های فوری روی آورده‌اند.

نیروهای فرماندهی لشکر هشتم پیاده‌نظام عملیات الانبار در ماموریت بازرسی مناطق آزاد شده توانستند، 30 بمب دست‌ساز را در منطقه "النساف" کشف کنند.

در ادامه همین عملیات، نیروهای عراقی در یگان‌های سوم و اول تیپ 31موفق شدند؛ 6بمب در منطقه "البو هوی" و شش بمب به‌همراه دو خمپاره در منطقه "القطنیه" کشف کنند.

نیروهای لشکر اول پیاده‌نظام نیزموفق شدند 27 اسلحه از نوع "AK + Bkc" را ضبط کرده و در عملیاتی 3 بمب دست‌ساز، 2 موشک کاتیوشا، 27 راکت ضد زره، 4 خپاره 60 میلی‌متری را منهدم کند. به‌علاوه اجرای عملیات لشکر پیاده‌نظام مذکور ارتش عراق، به انهدام انباری حاوی خمپاره‌های 120 میلی‌متری، 4 موشک کاتیوشا و 12 نارنجک دستی منجر شد. 

*کارخانه ساخت بمب داعش در تلعفر منهدم شد

نفوذ ارتش عراق به جنوب شرق تکریت/ دستگیری سرکرده برجسته داعش در

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرماندهی نیروی هوایی این کشور با استفاده از داده‌های اداره عمومی اطلاعات و امنیت عراق توانست طی یک عملیات نفوذی هوایی، کارخانه ساخت بمب‌های دستی را در منطقه "تلعفر" منهدم کند.

*انهدام کامیون حامل راکت‌اندازتروریست‌ها در "راوه" الرمادی

نفوذ ارتش عراق به جنوب شرق تکریت/ دستگیری سرکرده برجسته داعش در

سرتیپ "نومان عبدالزوبعی" فرمانده لشکر هفتم ارتش عراق اعلام کرد: جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور طی عملیاتی، یک کامیون حامل راکت‌انداز تروریست‌ها و چندین عامل انتحاری را در منطقه "راوه" (230 کیلومتری غرب الرمادی) هدف قرار دادند. 

*سرکرده برجسته داعش در "المخیسه" دستگیر شد

نفوذ ارتش عراق به جنوب شرق تکریت/ دستگیری سرکرده برجسته داعش در

"عواد ربیعی" رئیس کمیته امنیتی در ناحیه "ابی صیدا" استان دیاله گفت: نیروهایی از یگان دوم در تیپ 20 لشکر پنجم ارتش عراق، طی عملیاتی به روستای "المخیسه" (6 کیلومتری شمال ابی‌صیدا) نفوذ کرده و موفق شدند یکی از سرکردگان برجسته تروریست‌های تکفیری داعش ملقب به "علی‌غزوه" را بازداشت کنند.

وی با اشاره به این‌که در عملیات یاد شده تسلیحات مختلفی از تروریست‌ها کشف شد، افزود: عملیات بازداشت عناصر تروریستی بر اساس داده‌های اطلاعاتی دقیق انجام شد.
 
*حشدالشعبی پرچم عراق را در نبردهای سرنوشت‌ساز به‌اهتزاز درمی‌آورد

نفوذ ارتش عراق به جنوب شرق تکریت/ دستگیری سرکرده برجسته داعش در

سرگرد "عثمان الغانمی" فرمانده یگان‌های ارتش عراق با "میثم الزیدی" مسئول پشتیبانی لشکر حضرت عباس(ع) حشدالشعبی در عملیات آزادسازی موصل ملاقات کرد.

مطبوعات عراقی پیرامون این دیدار نوشتند: در این جلسه برنامه عملیات نظامی مشترک میان ارتش عراق با لشکر نهم زرهی با حضور حشدالشعبی مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه بیان شد که حشدالشعبی خود را در این عملیات سرنوشت‌ساز نشان خواهد داد و پرچم عراق را به‌تنهایی به اهتزاز درمی‌آورد.

هم‌چنین تاکید شد که نیروهای عراقی به‌صورت گسترده در عملیات مذکور وارد خواهند شد و با یاری خدا و به‌زودی با اعلام ساعت صفر، دستاوری حیاتی از سوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام خواهد شد.

الغانمی تاکید کرد که نقش محوری نیروهای حشدالشعبی و تاثیر مشارکت آن در عملیات آزادسازی محور راست موصل از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد که اعتماد و امید زیادی به پیروزی این عملیات در شرایط حساس ومهم کنونی وجود دارد به‌ویژه آن‌که عملیات مذکور با پشتیبانی لشکر حضرت عباس(ع) وتمامی مولفه‌های پیروزی‌بخش اجرایی می‌شود.        
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار