برای نخستین بار؛

یونجه گتوند به روسیه می رود

مدیر جهاد کشاورزی گتوند از صادرات محصولات کشاورزی این شهرستان از جمله یونجه به کشور روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیژن تاجوند، مدیر جهاد کشاورزی گتوند با بیان اینکه برای اولین بار صادرات محصول یونجه شهرستان گتوند به کشورهای روسیه و حوزه خلیج فارس در حال انجام است اظهار داشت: از آذرماه امسال روزانه محصول یونجه این شهرستان به این کشورها صادر می شود.

وی سطح زیر کشت محصول یونجه در شهرستان گتوند را 600 هکتار ذکر کرد و افزود: از این مقدار 150هکتار برای مصارف داخلی استفاده می شود و 450 هکتار دیگر نیز به استان های همجوار و کشور های خارجی صادر خواهد شد.

تاجوند با اشاره به اینکه تاکنون محصول بیش از 45 هکتار از مزارع یونجه برداشت شده و به کشورهای هدف صادر شده است خاطرنشان کرد: این محصول در ماه های بهمن و اسفند، به علت کاهش رشد کمتر صادر شده ولی در سایر ماه ها با رشد زیاد بطور مستمر به این کشورها صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی گتوند بیان داشت: رشد سبزینگی محصول یونجه در استان خوزستان در هیچ فصلی متوقف نمی شود و محصول برداشت شده برای مصارف مختلف دام و پرورش ماهی و میگو استفاده می شود.

وی میزان سود دهی برای کشاورز در هرهکتار را 120میلیون ریال عنوان کرد و گفت: برای کشاورزانی که تراکتور و کشت مکانیزه دارند میزان سود تا 50 درصد نیز قابل پیش بینی است.

بیزن تاجوند مصرف کمتر آب در مزارع یونجه نسبت به دیگر محصولات کشاورزی را از مزایای این محصول برشمرد و تصریح کرد: برداشت 10 چین در طول سال و با هر کشت 3 سال بهره برداری از دیگر مزایای این محصول است.

وی اذعان داشت: بسته بندی یونجه به وسیله دستگاه بیکر در روی زمین کشت شده صورت می گیرد و محصول به صورت سبز فروخته می شود.

میزان تولید انواع محصولات کشاورزی از سطح 32 هزار هکتار زمین آبی و دیم شهرستان گتوند 460 هزار تن است.

گندم،جو،ذرت ،لوبیا و ماش از مهم ترین محصولات کشاورزی گتوند می باشند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.