خانه هایی که در حال فروریختن است + فیلم

در این خبر فیلمی از لحظه ویرانی خانه ای را مشاهده می کنید.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مالکان منطقه ساحلی سیدموس (Sidmoth) در جنوب غربی انگلستان هر روز شاهد سقوط  یکی از خانه های ساحلی هستند، موضوعی که از چندین سال پیش گریبان گیر آنها شده و هر روز بر شدت آن افزوده می شود.

زمین این منطقه بر اثر تعدد رانش های طبیعی در حال تخریب بوده و هر خانه و یا باغ ساخته شده در طول مسیر را  با خود شسته و ویران می کند. به گفته کارشناسان این فرسایش از مرحله ژوراسیک دروه دوم زمین شناسی آغاز و در طی 20 سال شکل گرفته است. 

بارش های سنگین و امواج قوی ناشی از طوفان های فصلی باعث فرسایش صخره ها، لغزش و سستی بیش از حد خاک و تهدید خانه ها شده است. بر اساس محاسبات کارشناسان تا کنون خسارتی معادل 20 میلیارد تومان به اهالی منطقه وارد شده است. ساکنان منطقه بعلت حفظ جان خود در برابر خطرات احتمالی خانه های خود را ترک و ساکن مناطق دیگر شده اند.، چهار سال پیش بود که خانه یکی از ساکنین از تپه 5 متری سقوط و از بین رفت.

گفتنی است؛ این منطقه با حدود 15 هزار سکنه یکی از 100 جزیره کوچک و بزرگ انگلستان به حساب آمده و 45 در صد آن را افراد بالای 65 سال تشکیل می دهند. تلاش برای ساخت بندر در این ساحل بی نتیجه مانده و از قرن 18 و 19 رونق اقتصادی منطقه افزایش پیدا کرده است. به علت حضور گردشگر بالا این منطقه در لیست سازمان میراث فرهنگی ثبت و جزو مناطق حفاظت شده است و از آن به عنوان دروازه ورود به ژوراسیک یاد می شود. 


خانه هایی که در حال فروریختن است + تصاویر

خانه هایی که در حال فروریختن است + تصاویر

خانه هایی که در حال فروریختن است + تصاویر

خانه هایی که در حال فروریختن است + تصاویر



برای دانلود اینجا کلیک کنید


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.