زاهدان؛

کلنگ زنی ساخت مجتمع آبرسانی روستای کافه بلوچی

کلنگ ساخت مجتمع آبرسانی روستای کافه بلوچی با حضور استاندار سیستان و بلوچستان به زمین زده شد.

کلنگ زنی ساخت مجتمع آبرسانی روستای کافه بلوچیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،خط انتقال آب به روستای کافه بلوچی  بطول8038متر و 15 کیلومتر شبکه توزیع ،هدیه دولت تدبیر و امید به 2500 خانوار روستای کافه بلوچی است که براساس پیش بینی های صورت گرفته ،ظرف 4 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 3 میلیارد تومان نقدینگی از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای این پروژه در راستای درخواست دولت و موافقت رهبری برای رفع محرومیت زدایی در این منطقه مرزی تخصیص یافته است.

استاندار سیستان و بلوچستان در آیین کلنگ زنی خط انتقال آبرسانی به روستای کافه بلوچی با اشاره به 92 درصد جمعیت روستایی شهرستان سرباز گفت: رویکرد توسعه ای باید در روستا تقویت شود؛ براساس تفکر 50 سال و همچنین با تفکر شهری نمی توان روستا را اداره کرد. 

هاشمی با اشاره به آبرسانی سقایی به تعداد زیادی از روستاهای استان اظهار داشت: بنا به درخواست دکتر روحانی و موافقت رهبری، 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای پروژه های آبرسانی استان تخصیص یافت که 154 میلیارد تومان نقدینگی برای ایجاد شبکه های آبرسانی دریافت شده است.
 
وی افزود: وجود سرمایه عظیم انسانی تحصیلکرده و دانش آموخته دانشگاهی در منطقه باید ضامن تحول ، نگاه متفاوت و نقش دادن به روستا قرار گیرد. استاندار مشارکت سرمایه گذاران بومی در توسعه و رونق اشتغال برای جوانان را مورد تاکید قرار داد.

 به گفته وی شهرستان سرباز در مقایسه با برخی از شهرهای استان وضعیت خوبی در جذب سرمایه ها دارد ؛ کارخانه سیمان مکران با 290 میلیارد تومان در حال ساخت است و همچنین خط کشتار گوشت در پیشین دیروز به بهره برداری رسید.

هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: روستای کافه بلوچی بعنوان گلوگاهی است که  باید فعالیت در آن به سمت فعالیتهای رسمی سوق داده شود.

وی در بخش دیگر سخنان با تبریک دهه فجر از مردم بعنوان زیباترین جلوه انقلاب نام برد که حاکم بر کشور ، صاحب رای و اختیار هستند. 

هاشمی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سال آینده افزود: مردم با استفاده از حق رای می توانند قدرت را جابجا کنند که این حق به برکت انقلاب در مسیر زندگی همه ما جاری شده لذا باید قدردان امام شهدا و رهبری باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.