عراقچی وارد مسکو شد

بررسی سرپیچی‌های آمریکا از اجرای کامل تعهدها در دیدار عراقچی و ریابکوف

معاون وزیر امور خارجه کشورمان برای دیدار و گفت‌وگو با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه وارد فرودگاه «شرمیتووای» مسکو شد.

بررسی سرپیچی‌های آمریکا از اجرای کامل تعهدهای برجام در دیدار عراقچی و ریابکوفبه گزارش خبرنگار  سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، عباس عراقچی معاون وزير امور خارجه برای ديدار و گفتگو با سرگئی ريابكوف معاون وزير امور خارجه و مذاكره كننده ارشد هسته‌ای روسيه، لحظاتی پيش وارد فرودگاه شرميتووای مسكو شد.

براساس برنامه اعلام شده، در مذاکرات عراقچی و ریابکوف مذاکره کنندگان ارشد هسته‌ای دو کشور، آخرین شرایط و وضعیت اجرای یک ساله برجام و روند عملی شدن تعهدهای طرفین امضا کننده این توافق بررسی می‌شود.

همچنین افزون بر بررسی توسعه همکاری‌های تهران و مسکو در این سفر یک روزه، پیش‌بینی می‌شود در رایزنی معاونان وزیران خارجه دو کشور، سرپیچی‌های آمریکا از اجرای کامل تعهدهای خود و همچنین مانع تراشی‌های جدید این کشور در قالب وضع تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران بررسی شود.

ریابکوف روز دوشنبه اعلام کرد: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران تاسف آور است و تهران برجام را نقض نکرده است.

وی در گفتگو با خبرنگاران در مسکو تاکید کرد: پرتاب‌ها و آزمایش‌های موشکی (ایران) ناقض برجام و قطعنامه 2231 به عنوان تائید کننده توافق هسته‌ای نیست. این موضع را نیز به طرف آمریکایی اعلام کردیم. امیدواریم با مطالعه و تعبیر دقیق مفاد، برجام و قطعنامه
برای تعیین سیاست واشنگتن در صدر قرار گیرد.

روسیه، چین، فرانسه و انگلیس چهار عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل همراه اتحادیه اروپا و آلمان تاکنون بارها تاکید کرده‌اند که برجام به عنوان یک سند بین المللی و جهانی مورد تائید شورای امنیت سازمان ملل، قطعی و لازم الاجرا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار