کیفیت هوای مشهد همچنان بر مدار هشدار

بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه های سطح شهر کیفیت هوای شهر مشهد برای سومین روز متوالی با عدد شاخص 119 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید صالحی مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی گفت:مقایسه غلظت آلاینده ها حاکی از آن است که از غلظت آلاینده های ازن و منواکسید کربن کاسته و بر غلظت سایر آلاینده ها نسبت به روز گذشته افزوده شده است.

وی افزود: کیفیت هوا در ایستگاه های خیام شمالی با عدد شاخص 158 و خیام جنوبی با عدد شاخص 153 در شرایط ناسالم برای تمامی افراد بیشترین بار آلودگی را در سطح شهر به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی گفت:ایستگاه های خیام شمالی با 158 ،خیام جنوبی با 153 در شرایط هشدار و ایستگاههای الهیه با 89 ، صدف با 89، ماشین ابزاربا 79 در شرایط سالم قرار دارند.

صالحی افزود: ایستگاه های امامیه با 115 ، مفتح با 142 ، کریمی با 112 ، آوینی با 103 ، حرم مطهر با 113 ،سمزقند با 121 ، سجادبا 125 ، لشگر با 108 ،سرفرازان با 123 ،تقی آباد 139 ، و خاقانی با 148 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس می باشد.

وی توصیه کرد: افراد حساس شامل بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی از شهروندان خواست حتی المقدور از تردد با خودروهای شخصی در مناطق مرکزی و پرترافیک شهر خودداری نمایند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار