نقض استانداردهای کیفیت هوا در 23 کشور اتحادیه اروپا

23 کشور از 28 عضو اتحادیه اروپا استانداردهای کیفیت هوای قاره سبز را نقض می‌کنند.

نقض استانداردهای کیفیت هوا در 23 کشور اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دکتر "ویویان گریوی" – کارشناس محیط زیست و استاد دانشگاه کوین بلفاست – اعلام کرد: قوانین مربوط به معیارهای کیفیت هوای از سوی 23 کشور از 28 عضو اتحادیه اروپا و 130 شهر در سرتاسر این قاره نقض می‌شود. همین امر باعث کشته شدن 70 هزار نفر در سال بر اثر گاز دی اکسید نیتروژن می‌شود. این استاد دانشگاه تاکید کرد: همینک باید مردم برای مقابله با آلودگی اقدام کنند. 

این مطلب می‌افزاید: کمیسیون اروپا نگرانی خود را درباره اجرای موفقیت‌آمیز قوانین محدود کننده این اتحادیه برای کنترل آلودگی اعلام کرده است. بخصوص آنکه 75 درصد از مردم اروپا از این قوانین حمایت کرده‌اند و 80 درصد معتقد به حفاظت محیط زیست در کشورهای متبوع خود هستند. 

از این رو همیشه اقدامات قانونی علیه عاملان از سوی اتحادیه اروپا انجام می‌گیرد. تنها در دو سال گذشته و از ژانویه سال 2015 تا 2017، کمیسیون اروپا علیه 12 عضو خود شامل اتریش، بلژیک، جمهوری چک، آلمان، دانمارک، اسپانیا، فرانسه، مجارستان، ایتالیا، لهستان، پرتغال و انگلیس به دلیل شکست در اجرای موفقیت‌آمیز استانداردهای کیفیت هوا (مرتبط با گاز دی اکسید نیتروژن) اقدامات قانونی اعمال و آنها را جریمه کرده است. 

تاثیر منفی آلودگی هوا در اروپا معادل کشیدن هفت نخ سیگار در روز بر روی سلامت شهروندان این قاره است. این میزان در مورد چین و هند معادل 20 نخ سیگار در روز است. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار