وزارت دفاع روسیه: ثبت 11 مورد نقض آتش بس در سوریه در 24 ساعت گذشته

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای از ثبت 11 مورد نقض آتش بس در سوریه در 24 ساعت گذشته خبر داد.

وزارت دفاع روسیه: ثبت 11 مورد نقض آتش بس در سوریه در 24 ساعت گذشتهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: براساس توافق صلح فراگیر در سوریه، ناظران روسیه در 24 ساعت گذشته 11 مورد نقض آتش بس در سراسر سوریه را ثبت کردند. 

بر این اساس، نمایندگان روسیه در کمیسیون ترکی-روسی ناظر صلح موقت جنگ سوریه در 24 ساعت گذشته 11 مورد نقض آتش بس در این کشور ثبت کردند. این موارد شامل: 5 مورد در لاذقیه، 5 مورد در حما و یک مورد در دمشق بود. در عین حال، نمایندگان ناظر ترکیه در فرآیند صلح فراگیر سوریه مدعی ثبت 13 مورد نقض آتش بس در سوریه شامل: 3 مورد در دمشق، 4 مورد در حما، یک مورد در لاذقیه و یک مورد در منطقه درعا هستند. با این وجود، نمایندگان روسیه تنها یک مورد از ادعاهای ناظران صلح ترکیه را تایید کردند. 

در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: امروز 5 منطقه دیگر به صلح فراگیر سوریه پیوستند. به این ترتیب، از زمان آغاز صلح فراگیر در سوریه تاکنون یک هزار و 203 منطقه به فرآیند صلح این کشور پیوسته‌اند. 

پس از آغاز فرآیند صلح فراگیر در سوریه در 30 سپتامبر (9 مهرماه)، نمایندگان روسیه و ترکیه به عنوان ناظران صلح، وظیفه رصد نقض آتش بس در این کشور را برعهده دارند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار